X

پاسدار فدوی: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هیچ کلمه‌ای در ادامه خود ندارد حتی ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی، تنها پاسداری از یک کشور، یک جغرافیا و یک حکومت نیست. «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هیچ کلمه‌ای را در ادامه خود ندارد حتی ایران.

خبرگزاری فارس نوشت: گردش ماه‌های قمری سبب شد تا امسال روز پاسدار (میلاد امام حسین علیه السلام) و روز جانباز (میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام) با دوم اردیبهشت ماه (سالروز تصویب اساسنامه سپاه در سال ۵۸) در یک زمان قرار بگیرد.

به همین بهانه با یکی از فرماندهان باسابقه و عالیرتبه سپاه به گفتگو نشستیم تا از نحوه عضویت وی در سپاه و چرایی پوشیدن لباس پاسداری بپرسیم.

دریادار علی فدوی به واسطه سابقه‌اش و ۸ سال فرماندهی بر نیروی دریای سپاه، ازجمله فرماندهان شناخته شده سپاه است که نامش با رویارویی مستقیم با آمریکایی‌ها گره خورده است.

او از سال ۶۳ و در جریان جنگ تحمیلی در قرارگاه دریایی نوح(ع) وارد این عرصه شد و امروز با ۳۴ سال سابقه، فرماندهی نیروی دریایی سپاه در منطقه حساس خلیج فارس و تنگه هرمز را برعهده دارد.

برخی محورهای مهم گفتگو:

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص برخی اقدامات این نیرو ازجمله دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس گفت: ما هیچ‌گاه برنامه‌ریزی نکردیم که آمریکایی‌ها را بگیریم. ما برنامه‌ریزی کردیم و آموزش دیده‌ایم که تکلیف خودمان را انجام دهیم. تکلیف ما هم این است که آمادگی کامل برای پاسداری از انقلاب را داشته باشیم و یکی از آمادگی‌ها این است که اگر شناوری از هر کسی در جایی که نباید باشد، حضور پیدا کرد، آن را بگیریم.

وی افزود: گرفتن آمریکایی‌ها در سال ۹۵ برای چهارمین بار بود که اتفاق می‌افتاد. ما دو بار آمریکایی‌ها و دو مرتبه نیز انگلیسی‌ها را بازداشت کرده‌ایم. اما این بار چون در زمان ویژه و خاصی بود، بروز بسیار زیادی پیدا کرد.

دریادار فدوی درخصوص مواجهات سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس تصریح کرد: امروز این جمله امام(ره) که «آمریکا را در خلیج فارس به خاک مذلت می‌کشانیم» اثر وضعی پیدا کرده و این کار صورت گرفته است و خودشان هم به آن معترف‌اند.

فرمانده نیرو دریایی سپاه در واکنش به برخی اظهار نظرهای کشورهای حاشیه خلیج فارس و تهدید ایران گفت: ما الان در بهترین وضعیت ممکن در خلیج فارس به سر می‌بریم. وقتی آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که نمی‌توانند در خلیج فارس هیچ غلطی کنند و در برابر ما حالت انفعالی دارند، نباید به اراجیف نوکران دست چندم منطقه‌ای آنها پاسخ داد.

وی تاکید کرد: خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که در خلیج فارس تمکین کننده هستند و هرکسی بخواهد این روال را ببیند می‌تواند با شناورهای ما (سپاه) همراه باشد.

فدوی در بخش دیگری از این گفتگو، پاسداری از انقلاب اسلامی را تنها پاسداری از یک کشور یا یک جغرافیا و یا یک حکومت ندانست و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌ای را در ادامه خود ندارد حتی ایران و این تدبیر خاص حضرت امام(ره) بود که از اول هم فقط «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» باشد زیرا انقلاب اسلامی محدود به یک جغرافیا نیست و الان می‌بینید دل‌های زیادی در دنیا همان روال انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند و سپاه هم در همه جا پاسدار انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درخصوص امکان حضور این نیرو در آب‌های آزاد در آینده تصریح کرد: ما از قدیم در خارج از خلیج فارس و در دریای عمان حضور داشتیم و در آینده نیز باید در آب‌های آزاد حضور پیدا کنیم.

فدوی با اشاره به دستاوردهای این نیرو در حوزه شناوری گفت:ما امروز در حوزه تجهیزات شناوری در سقف تکنولوژی دنیا هستیم و در حالی که شناورهای دنیا عموماً سرعت‌شان  ۳۵ نات است اما شناورهای موشک‌انداز ما به سرعت ۸۰ نات رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: ما هیچ کشور مسلمانی را دشمن خود نمی‌دانیم ولی متأسفانه از طرفی می‌بینیم که اراده‌ای هم در این کشورها وجود ندارد و ما شرمنده می‌شویم وقتی که رئیس جمهور آمریکا با برخی عبارات سخیف این کشورها را مورد خطاب قرار می‌دهد.

فدوی همچنین اظهار داشت: اطلاعاتی که آمریکایی‌ها از توان دریایی ایران دارند اطلاعات کمی است و آنها زمانی متوجه قدرت واقعی ما می‌شوند که یا شناورهای‌شان غرق شده باشد و یا دچار وضعیت وخیم شده باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درخصوص اظهارات برخی افراد پسرامون سپاه گفت: آنچه من می‌توانم بگویم این است که سپاه پاسداران یک نهاد ثابت است و این دیگران هستند که می‌آیند و می‌روند و در این زمان کوتاه حضورشان ممکن است حرف‌هایی بزنند اما سپاه براساس اهداف انقلاب و پاسداری از انقلاب عمل می‌کند و خیلی حیف است که وقتی آمریکا بالاترین دشمنی‌ها را با سپاه دارد برخی از دوستان نیز گاهی در داخل همان حرف‌ها را بزنند.