سخنگوی پلیس ریاض، شنبه 21آوریل اعلام کرد که نیروهای پلیس ساعت 19:50 به وقت محلی به پرواز درآمدن یک هواپیمای کوچک بی‌سیم تفریحی را در محله الخزامی شهر ریاض رصد، رهگیری و هدف قرار داده سرنگون کردند.

سخنگوی پلیس ریاض گفت، این هواپیمای بدون سرنشین تفریحی از نوع «درون» بدون مجوز در این منطقه به پرواز درآمده و از راه دور کنترل شده است، وی گفت، نیروهای امنیتی مطابق با مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه در این زمینه اقدام کرده‌اند.

این مقام امنیتی سعودی افزود که این پهباد قوانین و دستورالعمل‌های هوایی را نادیده گرفته و مرتکب خلاف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه محل برخاستن این پهباد مشخص نیست تاکید کرد مقام‌های امنیتی کشورش در حال انجام بررسی‌های لازم درباره وضعیت به وجود آمده هستند.

در پی انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی از عملیات سرنگونی این پهپاد که بیش از 30 ثانیه طول نکشیده است، سخنگوی پلیس رسما توضیحاتی را برای اطلاع رسانی و آگاهی عموم از این حادثه اعلام کرد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صحنه‌هایی از حضور خودروهای پلیس در شهرک الخزامی را نشان می‌دهد که پهباد در آنجا رهگیری و سرنگون شده است.

یک مقام سعودی به خبرگزاری رویترز گفت دولت پادشاهی عربی سعودی قوانین و مقرراتی را برای نحوه کاربری هواپیماهای بی سیم تفریحی وضع خواهد کرد.