جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » آمریکا روسیه و رژیم اسد را به تلاش برای محو آثار حمله شیمیایی به دوما، متهم کرد

آمریکا روسیه و رژیم اسد را به تلاش برای محو آثار حمله شیمیایی به دوما، متهم کرد

 

ایالات متحده آمریکا روسیه و رژیم سوریه را به تلاش برای محو آثار حمله شیمیایی به منطقه دوما در حوالی دمشق متهم کرد تا این آثار را از دید بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی که قصد ورود به آن منطقه را دارند، مخفی نگه دارند.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا پنج‌شنبه ۱۹ آوریل اعلام کرد که اطلاعاتی موثق در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه و سوریه در تلاشند تا مانع از ورود بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی به محل وقوع حمله شیمیایی به منطقه دوما شده آن را به تاخیر بیاندازند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، موسکو و رژیم اسد را به تلاش برای پاکسازی محل وقوع حمله شیمیایی به دوما متهم کرد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش اعلام کرد، در حال حاضر علی رغم اینکه هیچ‌گونه نشانه‌ای از آمادگی رژیم سوریه برای تکرار حملات شیمیایی وجود ندارد، اما این رژیم همچنان دارای امکاناتی است که آن را قادر می‌کند تا از این قبیل حملات شیمیایی محدود را در آینده تدارک ببیند.

ایالات متحده آمریکا به همراه بریتانیا و فرانسه هفته گذشته با انجام حمله‌ای نظامی ۳ هدف مرتبط با برنامه سلاح‌ شیمیایی سوریه را نابود کنند.

از مهمترین سایت‌های سوریه که در حمله نظامی غرب هدف قرار گرفته است، «مرکز تحقیقات البرزه» است که اداره اطلاعات آمریکا از آن با عنوان «مقر تولید و آزمایش فن‌آوری جنگ‌های شیمیایی و بیولوژیک» یاد کرده است.