جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » «ایگور کوناشینکوف»ادعا میکند ، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک از مجموع ۱۰۳ موشک را در آسمان این کشور منهدم کرده است، این درحالی است که لاشه موشکهای به اصطلاح منهدم شده هیچکدام “آمریکایی” نیست، بلکه “ساخت مرکز صنایع شوروی سابق” است!!

«ایگور کوناشینکوف»ادعا میکند ، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک از مجموع ۱۰۳ موشک را در آسمان این کشور منهدم کرده است، این درحالی است که لاشه موشکهای به اصطلاح منهدم شده هیچکدام “آمریکایی” نیست، بلکه “ساخت مرکز صنایع شوروی سابق” است!!

فرمانده آمریکایی عملیات موشکباران مراکزتسلیحاتی بشارالاسد بااارائه آماری گفت که درپایان عملیات، پدافند سوری مجموعا چهل موشک “اس اس 200” و سام 6 به هوا پرتاب کرد که همه بدون هدف در هوا سرگردان بودند و به روی خانه های مردم سقوط کردند. اما فرمانده عملیات پدافندی روسیه ادعامیکند که دفاع سوریه 112 موشک ضدهوایی پرتاب و هفتادموشک آمریکایی را رهگیری و منهدم کرد. اکنون لاشه های منهدم شده موشکها نشان میدهد که موشکهای پدافندی پرتاب شده توسط پدافند سوریه  یک سری موشکهای کهنه و بیخاصیت بوده اند که بیهدف به هوا پرتاب شده اند.

این موشک ها آمریکایی نیست +عکس

موشک‌های "هوشمند" آمریکایی

برخی رسانه‌ها تصویری را منتشر کردند که مدعی است موشک‌های منهدم شده آمریکا زیر پای یک نظامی سوری را نشان می‌دهد در صورتی که این موشک‌ها آمریکایی نیست.

به گزارش مشرق، تصویری که از آن با عنوان موشک های سرنگون شده ائتلاف غرب توسط پدآفند سوریه در فضای مجازی یاد می شود نه تنها شباهتی به هیچ یک از موشک های کروز غربی ندارد، بلکه موشک هدایت نیم فعال R-40  ساخت شوروی بوده که سال ها قبل توسط دولت سوریه همراه با تعدادی از جنگنده های Mig-25 فاکسبت خریداری شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از جزئیات جدیدی درباره مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ایگور کوناشینکوف» تأکید کرد، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک از مجموع ۱۰۳ موشک را در آسمان این کشور منهدم کرده است.

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله ۳ کشور غربی به سوریه / جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه/سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

وزارت دفاع روسیه جزئیات تعداد موشک های شلیک شده از سوی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و تعداد موشک هایی که توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شده است را به نحو زیر اعلام کرد؛

– ۱۲ موشک به فرودگاه بین المللی دمشق شلیک شده و همه ساقط شد.

– ۱۸ موشک به پایگاه هوایی بلی شلیک شده و همه ساقط شدند.

– ۱۲ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده و همه ساقط شدند.

– ۲ موشک به پایگاه هوایی التیفور شلیک شده و هر دو ساقط شدند.

– ۹ موشک به پایگاه هوایی مزه شلیک شده و ۵ موشک ساقط شد.

– ۱۶ موشک به پایگاه هوایی حمص شلیک شده و ۱۳ موشک ساقط شد.

– در مجموع سی تیر موشک و بمب هدایت‌شونده به سمت مرکز تحقیقاتی مستقر در برزه و جرمانا شلیک شده و پنج تیر از آنها رهگیری و منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، هیچ‌ یک از فرودگاه‌های نظامی ارتش سوریه که مورد هدف قرار گرفتند، آسیب جدی ندیده‌اند.

آن گونه که به نقل از ژنرال «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام شده است، داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های راداری ارتش روسیه نشان می‌دهد، پدافند هوایی سوریه برای مقابله با موشک‌های غربی، مجموعاً ۱۱۲ تیر موشک شلیک کرده‌ است.