پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » برگزاری کنفرانس خبری «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»در اتحادیه اروپا در مورد تشریح اتهامات سراسر کذب آقای محمد ثلاث

برگزاری کنفرانس خبری «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»در اتحادیه اروپا در مورد تشریح اتهامات سراسر کذب آقای محمد ثلاث

روز چهار شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ وحید بهشتی به همراه عده ای از حقوق دانان «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در دیدارها و کنفرانسهای خبری با ارائه اسناد بیگناهی محمد ثلاث به تشریح پرونده «پوشالی و فاقد هر گونه وجاهت قانونی»، وی پرداختند.

آقای درویش محمد ثلاث در یک نمایش از پیش طراحی شده به اتهام سراسر کذب غیر قابل اثبات رانندگی اتوبوس دیوانه در شب ۳۰ بهمن به جرم ساختگی سه بار قتل عمد به سه بار قصاص نفس و زندان محکوم شده است.

پرونده آقای محمد ثلاث در شکل و محتوا دارای نواقص و نقایص عدیده می باشد، که در زیر فشارهای متعدد به قوه قضائیه صادر شده است، این حکم هم اکنون مورد اعتراض محمد ثلاث قرار گرفته و برای نقض یا ابرام به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

وحید بهشتی و عده ای از وکلای کمسیون مدافعان زندانیان سیاسی-عقیدتی «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» مورخ چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ در پارلمان اروپا شرکت جسته و پس از تشریح جزئیات پرونده پوشالی محمد ثلاث و نمایش تصویر راننده اتوبوس دیوانه، به پرسشهای نمایندگان پارلمان و اصحاب رسانه حاضر در نشست پاسخ دادند.

در ادامه این اجلاس، شخصیتهای حامی حقوق بشر، خواهان آزادی بی قید و شرط آقای محمد ثلاث و رفع حصر از آقای دکتر نورعلی تابنده و استخلاص دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی-عقیدتی از زندانهای ایران شدند.

لازم به ذکر است که تصویر راننده اتوبوس دیوانه «که در عین شباهت عجیبی که به محمد حسین حدادیان دارد و به هیچ وجه قابل انتساب و انطباق با خطوط صورت و سر و چهره آقای محمدثلاث نیست»، به دفاتر نمایندگان پارلمان اروپا ارسال شده است.