پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » هشدار پرزیدنت ترامپ به روسیه: ای روسیه آماده باش؛ موشک‌های ما در راه است
President Donald Trump, right, sitting next to Vice President Mike Pence, left, speaks in the Cabinet Room of the White House in Washington, Monday, April 9, 2018, at the start of a meeting with military leaders. (AP Photo/Susan Walsh)

هشدار پرزیدنت ترامپ به روسیه: ای روسیه آماده باش؛ موشک‌های ما در راه است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، چهارشنبه ۱۱ آوریل، تهدید خود مبنی بر حمله موشکی به سوریه را تکرار کرد و خطاب به روسیه نوشت: «ای روسیه آماده باش، موشک‌های ما در راه است».

ترامپ در سلسله توئیت‌هایی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، نوشت: «روسیه تهدید به سرنگونی موشک‌های آمریکایی کرده که سوریه را هدف قرار می‍دهد، پس آماده باش از روسیه، زیرا موشک‌‌های ما در راه است. موشک‌های ما جدید، زیبا و هوشمند خواهد بود. نباید با حیوانی متحد شوید که مردم خود را با گازهای سمی می‌کشد و از این کار لذت می‌برد».

پیش از این الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه یازدهم آوریل، در در اظهاراتی تنش‌برانگیز گفته که کشورش، هر موشکی از سوی آمریکا علیه مواضعی در سوریه شلیک شود، سرنگون خواهد کرد.

بامداد یکشنبه گذشته، حمله‌ای که گفته می‌شود با استفاده از اسلحه شیمیایی صورت گرفته، شهر دوما در منطقه غوطه شرقی دمشق را هدف قرار داد. در این حمله دست‌کم ۱۰۰ تن از جمله تعداد زیادی زن و کودک، کشته شدند.

پس از این رویداد آمریکا و همپیمانش، اعلام کرده‌اند که حمله نظامی علیه مواضعی در سوریه را بررسی می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان، این حمله را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان آن شدند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام بشار اسد را «حیوان» توصیف کرد.

در همین حال، سازمان هواپیمایی اروپا (یورو کنترل) شامگاه سه‌شنبه، به شرکت‌های هواپیمایی که هواپیماهایشان بر فراز مدیترانه پرواز می‌کنند، نسبت به احتمال حمله هوایی به سوریه طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داد.