جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » یک «الف» می تواند جان انسان بی گناهی را نجات دهد؛ حکم جالب یک قاضی برای ۵ متهم قتل غیرعمد

یک «الف» می تواند جان انسان بی گناهی را نجات دهد؛ حکم جالب یک قاضی برای ۵ متهم قتل غیرعمد

روزنامه خراسان نوشت:  یک قاضی درکرمان طی حکمی پنج متهم قتل غیر عمد را به جای یک سال زندان به آموزش رایگان هنر و کاشت درخت محکوم کرد.

رئیس شعبه 108 دادگاه کیفری 2 کرمان در حکمی جالب پنج متهم قتل غیر عمد را که معلم و مهندس بودند به جای تحمل یک سال حبس بر اساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی به آموزش رایگان هنر و کاشت درخت محکوم کرد .

قاضی محمد اطمینان روز گذشته در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: سال گذشته بر اثر سهل انگاری و نبود نظارت کافی در یک واحد مسکونی در شهرکرمان،کارگر نگهبان این مجتمع داخل چاله آسانسور سقوط می کند و جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: پس از تحقیقات تکمیلی و رسیدگی به پرونده، مشخص می شود اعضای هیئت مدیره مجتمع مسکونی به دلیل رعایت نکردن نظامات دولتی هنگام انجام وظیفه ، بر اساس گزارش کارشناس رسمی در رشته حوادث ناشی از کار به میزان 70 درصد در مرگ این کارگر قصور وکوتاهی داشته اند و علاوه بر محکومیت به پرداخت 70 درصد دیه کامل در حق اولیای دم از جنبه عمومی به یک سال حبس محکوم شده بودند که مجازات زندان آن ها تبدیل به موارد جایگزین شد. این مقام قضایی بیان کرد:بر اساس دادنامه متهمان ردیف اول تا سوم که هر سه مهندس هستند به جای حبس هر کدام به کاشت 100 اصله درخت با جانمایی اداره کل منابع طبیعی در حوزه کرمان محکوم شده اند.

وی خاطرنشان کرد:متهم ردیف چهارم که دبیر آموزش و پرورش است به 100 ساعت تدریس درس ادبیات به دانش آموزان بی بضاعت در شهر کرمان با هماهنگی اداره آموزش و پرورش به جای حبس محکوم شد و متهم ردیف پنجم نیز که معلم است، به 100 ساعت آموزش سیاه قلم به هنرآموزان بی بضاعت کرمان زیر نظر اداره فنی و حرفه ای کرمان محکوم شده است.