شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عصر دوشنبه، حوثیهای وابسته به رژیم ایران یک موشک دیگر به سوی عربستان شلیک کردند که در نقطه مرزی یمن با سعودی سقوط کرد. ✅ @DORRTV

عصر دوشنبه، حوثیهای وابسته به رژیم ایران یک موشک دیگر به سوی عربستان شلیک کردند که در نقطه مرزی یمن با سعودی سقوط کرد. ✅ @DORRTV

 

ائتلاف عربی، اعلام کرد یک موشک بالستیک حوثی پرتاب شده به سوی عربستان سعودی در داخل خاک یمن و در نزدیکی مرز این کشور با سعودی سقوط کرد.

سرهنگ ستاد «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان که نقش حمایت از دولت قانونی یمن را بر عهده دارد، اعلام کرد یک فروند موشک بالستیک که توسط شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران راس ساعت ۱۷:۲۶ عصر دوشنبه دوم آوریل از استان صعده یمن به سوی شهر ظهران و مناطق مسکونی پر جمعیت در عربستان سعودی پرتاب شده بود پس از پرتاب توسط سامانه راداری پدافند هوایی سعودی ردیابی شد اما پیش از عبور از مرز در داخل خاک یمن و در فاصله ۱.۷۵ کیلومتری اراضی سعودی سقوط کرد.

سرهنگ المالکی ادامه اقدام شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در موشک پرانی به سوی خاک کشورش را نشانۀ دست داشتن رژیم ایران و دخالت آن در بحران یمن از طریق مسلح کردن حوثیها با جنگ افزارهای پیشرفته دانست که به چالشی آشکار تبدیل شده و در تناقض با قطعنامه های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بوده و با هدف تهدید امنیت کشور عربستان سعودی صورت گرفته است که در واقع تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان تلقی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد که پرتاب موشک های بالستیک به سوی شهرها، روستاها و مناطق مسکونی پرجمعیت خلاف قوانین انسانی بین المللی است.