جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث » آتش‌سوزی عمدی در یک قهوه‌خانه کوی علوی در بازار کیان اهواز تاکنون دستکم ۱۱ کشته برجای گذاشته است

آتش‌سوزی عمدی در یک قهوه‌خانه کوی علوی در بازار کیان اهواز تاکنون دستکم ۱۱ کشته برجای گذاشته است

 

مقصود حق‌شناس، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا آتش‌سوزی در قهوه‌خانه «نوراس» را «گسترده و سنگین» توصیف کرده است.

به گفته وی، «آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با شعله‌های سرکش آتش روبرو شدند که تمام قهوه‌خانه را در کام خود فرو برده بود».

آقای مقصودی افزوده است: این آتش‌سوزی در ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین آغاز شد و ۱۴ مصدوم نیز برجای گذاشت. به گفته وی، عملیات اطفای حریق در ۱۰ دقیقه انجام شد اما سه تن از مأموران آتش‌نشانی نیز دچار مصدومیت شدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، نیز به خبرگزاری فارس گفت مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما به گفته او «وضعیت برخی از آنها وخیم است».

بنا به گفته شاهدان عینی شخص ناشناس با پرتاب یک بطری بنزین در داخل قهوه خانه نوراس در بازارچه كيان و بستن درب آن از پشت ۱۹ نفر از مشتريان جوان قهوه خانه را زنده زنده در آتش سوزاند و چهارده نَفَر مصدوم شدند. در جریان این آتش سوزی ۱۱ نفر کشته و ۱۴ تن مجروح شدند.

آتش سوزی در بازار کیان اهواز در ساعت ۱:۰۸ دقیقه بامداد امروز صورت گرفت.

در همین حال، علی قاسم‌پور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان، گفته که متهم آتش‌سوزی دستگیر شده و افزوده است که وی «كارگر اخراجی» این قهوه‌خانه و «از اقوام نزدیک مالک» آن بوده است.

وی تلفات این آتش‌سوزی را دستکم ۱۱ نفر اعلام کرده است.