پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث » یک عضو حزب دموکرات کردستان ایران توسط «افراد ناشناس» به قتل رسید

یک عضو حزب دموکرات کردستان ایران توسط «افراد ناشناس» به قتل رسید

یکی دیگر از اعضای حزب دموکرات کردستان ایران در اقلیم کردستان عراق کشته شد. پلیس محلی تحقیقات را آغاز کرده، مسئولان «حدکا» جمهوری اسلامی ایران را عامل این حادثه می‌دانند.

به گزارش  کردستان مدیا، ارگان حزب دموکرات کردستان ایران احمد امیراحمدی از اعضای این حزب صبح جمعه ۳۰ مارس/۱۰ فروردین در شهر «دیانا» کردستان عراق به ضرب گلوله کشته شد.

کمیته سیاسی و نظامی حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرده که امیراحمدی مورد هجوم فرد یا افراد ناشناسی قرار گرفته و به ضرب چندین گلوله جان باخت.

در این اطلاعیه که ظهر امروز منتشر شد، جزئیات بیشتری در باره این حادثه بیان نشده است. با این حال محمدصالح قادری نماینده حزب دموکرات در اربیل به شبکه خبری کردستان ۲۴ گفت: امیراحمدی «ترور شده است».

برادرزاده امیراحمدی هم به شبکه خبری «روداو» کردستان گفت که عمویش هنگامی که در خواب بوده هدف گلوله قرار گرفته است.

او گفت که احتمال می‌دهد امیراحمدی توسط نیروهای جمهوری اسلامی ترور شده باشد.

پلیس محلی «سوران» گفته که تحقیقات در باره علت کشته شدن امیراحمدی را آغاز کرده است.

امیراحمدی سومین عضو حزب دموکرات کردستان است که طی یک ماه گذشته در کردستان عراق هدف آنچه این حزب «اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی» خوانده، قرار می‌گیرد .

۱۵ اسفند سال گذشته قادر قادری از فرماندهان این حزب هدف گلوله قرار گرفت. پیشتر، در ۱۰ اسفند نیز خودرو صلاح رحمانی از اعضای این حزب منفجر شد. این حادثه به زخمی شدن رحمانی و کشته شدن فرزند او انجامید.

حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرده که این حملات توسط عوامل جمهوری اسلامی انجام شده است.

 منبع : رادیو زمانه