جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » كاخ سفيد در بیانیه ای با محکوم کردن اقدامات بی ثبات کننده سپاه پاسداران در منطقه گفت؛ سپاه به برهم زدن پروسه سياسی یمن دامن ميزند.

كاخ سفيد در بیانیه ای با محکوم کردن اقدامات بی ثبات کننده سپاه پاسداران در منطقه گفت؛ سپاه به برهم زدن پروسه سياسی یمن دامن ميزند.

 

کاخ سفید درباره شلیک موشک بالستیک توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران، به عربستان سعودی طی بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ شبه‌نظامیان حوثی به تلاشهای سازمان ملل برای فعال کردن مجدد پروسه سیاسی در یمن با تهدید به انجام حملات موشکی گستاخانه و عاری از مسئولیت بیشتر مانند حملاتی که روز یکشنبه انجام دادند، واکنش نشان داده‌اند.

این اقدامات تعهد به پروسه صلح از جانب شبه‌نظامیان حوثی را زیر سؤال می‌برد. این حملات مجدداً نشان می‌دهد که سپاه پاسداران رژیم ایران به برهم زدن پروسه سیاسی بالفعل، افزایش خصومتها و بی‌ثبات کردن منطقه از طریق تکثیر تسلیحات شبه‌نظامیان حوثی و دیگران دامن می‌زند.

ایالات متحده در کمک رساندن به متحدانش در دفاع از خود، تأمین کمکهای انسانی را شدیداً مورد نیاز و لازم دانسته و در حمایت از پروسه همه‌جانبه سازمان ملل برای حل و فصل این درگیری و برگرداندن صلح و امنیت به این منطقه پایدار است.