پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هشدار مرکز مطالعات استراتژیک حقوقی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر!

هشدار مرکز مطالعات استراتژیک حقوقی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر!

توطئه خطرناکی درراه است!

 

https://goo.gl/e24L6V

عَلَم کردن روایات مجعول و فاقد اعتباری از قبیل “الصوفیه کلهم اعدائنا” ووادار کردن دراویش به صدور برائت نامه علیه یکدیگر و تقسیم بندی پیروان مکتب درویشی به “درویش خوب” و “درویش بد” ترفند مکارانه ای برای ایجاد تفرقه در صفوف درویشی و از ریشه درآوردن طریقت فقر و درویشی و اززمیان برداشتن تصوف و عرفان اسلامی از ایران است!

پیش از وقوع اتفاقات دردناک اخیر درخیابان پاسداران فردی به نام حسن نوروزی به عنوان سخنگوی زیرکمیته قضایی مجس شورا با اتخاذ یک موضعگیری شد مکتب درویشی را اساس مخالف اصل ولایت فقیه شمرده و از تصمیم نظام “جمهوری اسلامی”برای برچیدن آن خبر داد.

 

https://goo.gl/LP6282

اخیرا فردی موسوم به محمدرضانقدی – رئیس “سازمان سیاسی- عقیدتی نیروهای بسیج”- در دیدار با خانواده یکی از جوانان قربانی فجایع مولمه شب اول اسفندماه در “خیابان پاسداران” اظهار داشت: آمر قتل جوانان بسیجی نورعلی تابنده (قطب دراویش) است و باید محاکمه شود.

پیش از او نیز فرددیگری موسوم به “محسن اراکی” عضو “گروه اندیشه ورزان مجلس خبرگان” و مسئول “مجمع جهانی تقریب”دریک سخنرانی عمومی اظهار داشت که مجرم اصلی، قطب دراویش فرقه کذا است. مطالبه مردم در سراسر کشور باید بازداشت و محاکمه سرکرده دراویش باشد.

https://goo.gl/zHHYpP

جامعه مدرسان حوزه علمیه قم به ریاست محمدیزدی در فردای سرکوب  دراویش در خیابان پاسداران باصدور بیانیه ای ضرورت برچیدن مکتب درویشی از سراسر ایران را اکیداً مورد تاکید قرار داد.

 

احمدعلم الهدا امام جمعه مشهد دریک سخنرانی بسیار تند کلیت مکتب درویشی و بویژه طریقت درویشی نعمت اللهی سلطانعلیشاهی (به تعبیر او “دراویش ملا سلطانی”) را واجب الطرد شمرده و صریحا گفت که “درویشی” و “جاسوسی” برای بیگانگان یکی است و مکتب “درویشی ملاسلطانی” دست نشانده انگلیس برای جاسوسی علیه اسلام در ایران است و باید از ریشه  برچیده شود.

همزمان باسخنرانی احمدعلم الهدا، احمد خاتمی نایب رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه های نمازجمعه تهران به تکرار دعاوی کاملا کلیشه ای احمدعلم الهدا مشغول شد و خواهان اعمال اَشدّ مجازات برعلیه دراویش بازداشتی گردید. امام جمعه های سایر شهرهای ایران نیز در همان روزجمعه و جمعه های بعد شدیدترین مواضع را برعلیه طریقت تصوف و عرفان اسلامی و مکتب درویشی سلطانعلیشاهی گنابادی اتخاذکردند و یکی از انها به اسم کاظم صدیقی علاوه بر دعوت قوه قضائیه به تعجیل در صدور احکام اعدام برعلیه دراویش،  بریدن دست و پای  و قطع اعضای بدن آنها را نیز توصیه کرد! امری که ثابت میکند که اتخاذ این گونه مواضع نظر شخصی یک امام جمعه نیست بلکه تصمیم شورای سیاستگذاری نماز جمعه میباشد که به همه ائمه جمعه ابلاغ شده است!

سایتهای پوششی مانند جوان و تسنیم و فارس … به انتشار کلیپهای ویدئویی از افسران معمم ضدتصوف سازمان بسیج- اطلاعات سپاه دست زده و آنها را در سطح شبکه های اجتماعی از طریق سایت آپارات و رسانه های خود وسیعا توزیع کردند که از جمله در آنها ملایی به اسم عبدالرحیم بیرانوند به همین روایت مجعول استناد کرده و تصریح میکند که معصوم علیه السلام فرموده “الصوفیه کلهم اعدائنا”!

 

محاکمه نمایشی- اعترافات اجباری زیر شکنجه

http://nodud.com/other/politics/1519230092.340557

به راه انداختن محاکمه نمایشی یک درویش بازداشت شده  به نام آقای “محمدیاور ثلاث” و اخذاعترافات اجباری از او در زیر شکنجه های طاقت فرسا و صدور حکم اعدام برعلیه او، همراه با راه انداختن کارناوال مضحکی به نام “برائت گیری” از دراویش در زیر اجبار و فشار، پرده اول یک طرح شوم بر علیه اصل و اساس درویشی است.

خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و حقوقدان مبرز با حضور در نشست فصلی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درمقر اروپایی آن در ژنو پایتخت سوئیس سرکوب برنامه ریزی شده دراویش را با شدیدترین بیانی محکوم کرده و غیرقابل قبول شمرد.

آقای دکتر عبدالکریم لاهیجی – رئیس دایمی و افتخاری “فدراسیون جهانی جامعه‌های حقوق بشر” و مدیر “اتحادیه حقوق بشر در ایران” و فعال حقوق بشر- نیز در یک موضعگیری قاطع محاکمه آقای محمدثلاث در دادگاهی به ریاست قاضی محمدی کشکولی را فاقد وجاهت قانونی دانسته وآن را یک تصفیه حساب سیاسی ارزیابی نمود.

آقای محمدثلاث کلیه اتهامات انتسابی به خودرا مردود دانسته، و دادستان دادگاه نیز برای اثبات وقوع جرم توسط محمد ثلاث هیچ سند و برگه ای ارائه نداده ، و به اعترافات او در روند بازجویی غیرعادلانه و غیرقانونی، بدون حضور وکیل مدافع و در زیر سخت ترین شکنجه ها بسنده کرده است. شهادت شهود عینی حاضر درصحنه حادثه دردادگاه استماع نشده، و کسانی که به عنوان شاهد به دادگاه آورده شده اند شهودعینی حادثه نبوده اند. آلت جرم در دادگاه ارائه نشده و فیلمها وعکسهای موجود از لحظه تصادم اتوبوس با نیروهای انتظامی که توسط “واحدخبر و گزارش” نیروهای ضربت سپاه و “گاردویژه ضد اغتشاش” تهیه شده و موجود است- و همه دلالت بر بیگناهی آقای محمدثلاث دارد – به دادگاه ارائه نشده است.

https://goo.gl/nQXKn9

فیلمها و عکسهایی که توسط مردم حاضر درصحنه تهیه شده و در شبکه های اجتماعی وسیعا انتشار یافته  ثابت میکند که “اتوبوس دیوانه” که به میان جمعیت رفته و سبب صدمه و ضرب و جرح و قتل چند نفر شده، توسط  راننده دیگری هدایت میشده که یک فردجوان با موهای مشکی پر بوده است، نه محمد ثلاث با سری “نیمه طاس/ نیمه پوشیده از موهای کاملا سفید”! آلت جرم ارائه شده در دادگاه محمد ثلاث شامل چند قبضه چاقو و چندفقره شاخه درخت (به عنوان چماق) است! در حالی که محمدحسین حدادیان -یکی از مقتولان حادثه شب فاجعه خیابان پاسداران- به ضرب گلوله های ساچمه ای تفنگِ ساچمه زن وینچستر به صورتش جان سپرده است، نه با اتوبوس و نه با چماق و نه با قمه و چاقو! تفنگ ساچمه زن منحصراً جزء سلاح های سازمانی نیروهای “ناجا” است و در دست مردم نمیباشد!

فیلمهای حادثه، عکسهای حادثه، گزارشهای تصویری نیروهای انتظامی و بسیجی حادثه دیده نیز دلایل مبرهن دیگری هستندکه ثابت میکنند که درویش محمد راجی که شب حادثه بازداشت شد و زیر شکنجه های طاقت فرسا جان سپرد، و محمد یاور ثلاث که شب حادثه بازداشت شد و زیر شکنجه های طاقت فرسا وادار به اعترافات اجباری برعلیه خودش شد،  و سایر دراویش بازداشت شده که اکنون در زیر شکنجه قراردارند – همگی بیگناه و قربانی یک توطئه سیاه میباشند. مهندسان اتاق فکر نیروهای امنیتی در صدد پرونده سازی برعلیه سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی به منظور برچیدن آن از ایران با استفاده از ظرفیت قوه قضائیه میباشند. جنایت های صورت گرفته درشب حادثه مزبور بر اساس یک طرح از پیش چیده شده برای ازریشه درآوردن طریقت تصوف و عرفان اسلامی از ایران توسط عوامل لباس شخصی و گروه موسوم به “النصر بالرعبِ حزب الله ایران” اجرا شده است.

عکس جعلی و فتوشاپی محمد ثلاث با لباس شهروند سعودی

این ها پرده های گام به گام یک نمایشنامه مخوف است که به اجرا در می آید. در یکی از این پرده ها عکسی جعلی با فوتوشاپ از محمدیاور ثلاث با “چفیه عربی” و لباس مردم عربستان سعودی در سایتهای خبری ضد تصوف وابسته به مراکز امنیتی “سازمان تبلیغات اسلامی” و “اداره فرق و ادیان” انتشار یافته تا به این شائبه شوم دامن بزند که دراویش به “عربستان سعودی” وابسته اند! هدف از تولید این “عکس فتوشاپی” مجعول اثبات جرم محمدیاور ثلاث نیست، قدمی است که برای ترویج برچسب “ارتباط میان درویشی” و “داعشی” برداشته میشود. برچسب “درویش داعشی” از همان فردای وقوع فاجعه خیابان پاسداران، مطرح شد و وسیعا مورد استفاده رسانه های زنجیره ای از قبیل کیهان، وطن امروز، جوان، … قرار گرفت!

https://goo.gl/uuHgBs

به صدا درآوردن ساز ناکوک “الصوفیه کلهم اعدائنا “ته خط این توطئه را نشان میدهد.

“اخباریون” متحجر دوره صفویه با اختراع یک روایت صددرصدمجعول و ابداعی ودرج آن در کتاب “بحارالانوار” و انتساب  دروغین آن به امام هادی علیه السلام توسط “آخوندملامحمدباقرمجلسی” صاحب کتاب “بحارالانوار” مدعی شدند که عموم دراویش و صوفیه  بلااستثناء، ضاله و منحرفند و باید از ایران برچیده شوند زیرا “ائمه معصومین” همه آنها را – خوب و بدشان را- دشمنان و اعداء خود شمرده اند! میرزا حسینعلی نوری همدانی از “مراجع تقلید حکومتی قم” در سال 1383 و سپس در سالهای بعد با صدور چند فتوا و بااستناد به همین روایت مدعی شد که در ایران هفتاد و سه فرقه درویشی وجوددارد که همه آنها منحرف و باطل اند و باید بساط درویشی از ایران جمع و برچیده شود. فردی به نام محمدتقی واحدی در کتاب “درکوی صوفیان” که در سال 1383 در ایران انتشار یافت با استناد به روایاتی از همین دست و با ارجاع به نظر مراجع حکومتی قم از قبیل مکارم شیرازی، نوری همدانی، فاضل لنکرانی و صافی گلپایگانی نوشت که درویشها یا باید از اساس اعتقادات خود توبه کنند و به دامن نظام اسلامی بازگردند یا مانند دوران صفویه همگی از ایران خارج شوند، چون جایی در ایران برای زندگی آنها امن نیست.

نیروهای “النصربالرعب حزب اللهی” در شب بیست و چهاربهمن 1384 با پخش اعلامیه هایی که روی آن همین روایت درج شده بود به تحریک نیروهای بسیج و طلاب حوزه علمیه قم مبادرت ورزیده و حسینیه دراویش نعمت اللهی گنابادی را در بلوار ارم در قلب شهر قم ابتدا سوزاندند و سپس با بولدوزر اززمین روبیدند و فردای آن روز درهمان محل شیشه های ودکا و ویسکی و مشروبات الکی و حقه و وافور تریاک چیدند و کودکان دبستانی و کودکستانی را به آن ناحیه بردند تا از ذهن آنها”درویش زدایی” کنند! درروی آن اعلامیه نوشته شده بود: امام هادی علیه السلام فرمودند “الصوفیة کلهم اعدائنا”. صوفیه – یعنی درویشها، یعنی همین سبیلوها- همگی دشمنان ما هستند”!

 

“وبسایتها “و “وبلاگ های” بسیارزیادی که همه تحت امر شعبه های اطلاعات سپاه، بسیج، ودایره “فرق و ادیان وزارت اطلاعات” هستند دوباره همین روایت مجعول رامورد استناد قرار داده اند. اما این بار هدف برچیدن یک حسینیه از قم یا بروجرد یا اصفهان نیست. این بار اساس سلسله عرفانی نعمت اللهی گنابادی را آماج کرده و قطب این سلسله را در سخت ترین شرایط غیر انسانی ممکن در حصر خانگی قرار داده و سرگرم ایجادتفرقه اندازی درمیان دراویش و اخذ برائت نامه از گروهی از آنان برعلیه گروهی دیگر شده اند!

https://goo.gl/uuHgBs

هشدار به مجامع بین المللی و مدافعان حقوق بشر

افسران جنگ نرم دستگاه های امنیتی در کنار سیاست پاشیدن بذر تفرقه در میان درویشها، سرگرم بستن وبسایتها و پایگاه های خبررسانی دراویش و دچار کردن دراویش به خود سانسوری و انفعال کامل هستند تا در یک فضای بسته و محصور شده در زیر چتر اختناق خبری، با استفاده از تکنیک پختن گام به گام قورباغه در آب جوش، نیات خطرناکشان را به اجرا برسانند.

اکنون رابطه دراویش و قطب دراویش قطع و دیدار دراویش از قطب طریقتشان ممنوع شده است. اکنون کلیه مجالس درویشی در سراسر ایران تعطیل و موقوف شده است.  اکنون مراکز خیریه و مراکز فرهنگی دراویش مانند مددکاری رضا و انتشارات حقیقت پلمب شده. اکنون سایتهای خبررسانی دراویش یکی یکی به حالت تعطیل و وقفه در آمده است.

https://goo.gl/M6WvsQ

رسانه های زنجیره ای افراطی با حاشیه امنیتی کامل مانند کیهان و فارس و جوان و وطن امروز و مشرق و تسنیم  و رجا و رسا، به صورت ارکستره و در معیت و معاونت با شعبه های ضد تصوف نهادهای زیرمجموعه اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات مانند “موسسه حق پژوهی در خراسان”، “موسسه ادیان و فرق در قم”، “موسسه دیده بان جبهه معارض انقلاب اسلامی در قم”، و زنجیره ای از وبسایتهای وابسته مانند “ادیان نیوز”، “ادیان نت”، دیده بان”، “فرقه نیوز”، “خرقه تزویر” و وبلاگهایی از قبیل “انحراف نیوز” …. با شدیدترین وجهی با هجمه های حجیم به دراویش حمله ور شده و در مقابل دراویش را از داشتن وبسایت خبری برای دفاع و پاسخگویی یا روشنگری و آگاهی رسانی ممنوع مینمایند.

این سیاهترین پرده این سناریوی صوفی ستیزی است، که اگر در برابر آن مدافعان مستقل حقوق بشر و قانون شناسان و حقوقدانان بین المللی به قاطعترین شیوه قانونی و حقوقی اتخاذ موضع ننمایند، و به بیداری افکار عمومی در سطح بین المللی برای متوقف ساختن روند این شیوه ناعادلانه و غیر انسانی مبادرت نورزند، نتایج وخیمی به بار خواهد آورد.

وکلا و حقوقدانان انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر

بروکسل – دوم فروردین ماه 1397 برابر با بیست و دوم مارس 2018

ارسال به دفتر آقای آنتونی گوترس ، خانم موگرینی ، دکتر رعدالحسین، نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین الملل، خانم کوفلر، سازمان دیده بان حقوق بشر و کانون های وکلا و حقوقدانان مستقل مدافع حقوق بشر  در کانادا، آمریکا، آلمان، سوئد، بلژیک

اسناد و مدارک و فیلمها و عکسها و شهادتنامه ها ضمیمه نامه است.