پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارتش آزاد سوریه از سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش سوریه در منطقه کوهستانی «القلمون» خبر داد.

ارتش آزاد سوریه از سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش سوریه در منطقه کوهستانی «القلمون» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، ارتش آزاد سوریه اعلام کرد یک فروند جنگنده ارتش سوریه توسط گروه  «تحریر الشام» در منطقه کوهستانی «القلمون» سرنگون شده است.لحظه سقوط جنگنده‌ ارتش سوریه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.گفته می‌شود خلبان این جنگنده از خروج اضطراری استفاده کرده ولی از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بشار اسد» روز-یکشنبه- از منطقه جنگی غوطه شرقی بازدید کرد.وی در سفر به غوطه شرقی با سربازان ارتش سوریه که به پیروزی در این منطقه نزدیک بوده و تعدادی از خانواده‌های غیرنظامیان دیدار کرد.گفته می‌شود مذاکرات میان شورشیان و دولت سوریه برای خارج شدن عناصر شورشی از غوطه شرقی  در جریان است.

 

فارس: «بشار اسد» رئیس‎جمهور سوریه امروز یکشنبه ضمن بازدید از غوطه شرقی در ریف دمشق، با نیروهای ارتش این کشور و فرماندهان آن دیدار و گفت‎وگو کرده است.

 

 

بازدید اسداز غوطه شرقی دمشق در حالی صورت می گیرد که بیشتر مناطق غوطه تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است.

 

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اخیرا در بیانیه‌ای ضمن اعلام آزادسازی 70 درصد منطقه غوطه شرقی، از ایجاد گذرگاه‌های انسانی امن برای خروج افراد غیرنظامی در این منطقه خبر داده است.

 

ارتش سوریه در این بیانیه اعلام کرد که به فضل خون شهدا و فداکاری‌های نیروهای ارتش این کشور 70 درصد از مناطق تحت اشغال گروه های مسلح و تروریستی در غوطه آزاد شده است.