پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ۳۷ امین نشست جانبی «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» با عنوان «وضعیت حقوق بشر در ایران»

۳۷ امین نشست جانبی «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» با عنوان «وضعیت حقوق بشر در ایران»

شهر ژنو سوئیس ، روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ برابر با ۱۳ مارس ۲۰۱۸ ، میزبان، ۳۷ امین نشست جانبی «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» با عنوان «وضعیت حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران» بود.

این نشست به همت دکتر حسن نایب هاشم و خانم آینده آزاد از سازمان حقوق بشری «همه حقوق بشر برای همه» برگزار شد.

قرار بود در این نشست عاصمه جهانگیر نیز حضور داشته باشد که متاسفانه به صورتی ناگهانی، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ در شهر لاهور پاکستان درگذشت.

در این نشست میلاد بهاریان به عنوان نماینده نوکیشان مسیحی گزارشی از نقض مستمر حقوق مسیحیان بخصوص اعضا کلیساهای خانگی در ایران ارائه کرد، آنگاه هادی زارع در گزارش خود به مجازات اعدام در نظام حاکم بر ایران پرداخت، سپس دکتر فرناندو وارنز گزارشگر ویژه حقوق اقلیتهای قومی، مذهبی و زبانی که مامورتش بررسی، نظارت، مشاوره و گزارش وضعیت اقلیتها ذکر شده در مجمع سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت.
از دیگر مدعوین این نشست احمد کاظمی زاده بود که گزارشاتی در ارتباط با نقض حقوق کودکان و وضعیت کودکان کار در ایران ارائه کرد، پس از آن امجد حسین پناهی فعال حقوق بشر به پرونده برادر خود رامین حسین پناهی جوان ۲۴ ساله محکوم به اعدام اشاره کرد.
نادر زندی در این نشست ، وضعیت کار و کارگران در ایران را مورد بررسی قرار داد و در پایان گزارشی از سرکوب گسترده دراویش گنابادی و حصر خانگی دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش طریقت نعمت اللهی، توسط نظام حاکم بر ایران، توسظ زارا نورانی از اعضا انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر ارائه شد.

ارائه این گزارش توسط انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در سازمان ملل متحد همراه با نمایش فیلمی از ضرب و شتم وحشیانه دراویش گنابادی بتاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ در کوی گلستان هفتم در خیابان پاسداران بود.