جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ساکی شامل ۵۴ دست متعلق به انسان در منطقه ای در سیبری کشف شد

ساکی شامل ۵۴ دست متعلق به انسان در منطقه ای در سیبری کشف شد

وحشتناکترین کشف روز متعلق به ساکی است که گفته میشود در آن ۲۷ جفت دست یافت شده است.

این ساک در منطقه ای جنب رودخانه آمور در نزدیکی مرز چین و سیبری کشف شده است.

مشکل اما ماهیت معماگونه این ماجرا است.

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از خبر گزاری فرانس ۲۴،  ابهام کشف این دستها در این است که : یک ؛ نمی دانیم این دستها متعلق به چه کسانی است؟ دو ؛ چگونه در این محل کشف شده اند؟ شگفتی این کشف مربوط به ۵۴ دست متعلق به انسان است که مشتمل بر ۲۷ جفت دست است.

این دستها در منطقه ای بنام خاباروفسک (Khabarovsk) پیدا شده اند.

روز پنجشنبه ۸ مارس روزنامه سیبری تایمز از کشف یک دست از مچ جدا شده توسط یکی از اهامی بومی منطقه در امتداد روزخانه آمور خبر داد؛ این بومی پس از آنکه پلیس محلی را از این موضوع مطلع کرد ، در پی تحقیقات پلیس ،در نزدیکی همان محل ساکی شامل ۵٣ دست انسان  کشف شد.

این دستهای بریده شده بدلیل سردی هوا بخوبی حفظ شده اند ؛ تحقیقات پلیس برای یافتن صاحبان اصلی این دستها ادامه دارد . در ادامه گزارشگر سیبری تایمز می افزاید : “اهالی بومی منطقه ای ، هیچ امر غیرقابل تصوری را رؤیت نکرده اند که بتواند در کشفیات پلیس به آنها کمک کند. “

ضایعات پزشکی در حوالی منطقه

اگر مقامات هنوز از دلایل چنین اقدامی و هویت “صاحبان” دستها اطلاع ندارند، به این دلیل است که احتمالات فراوانی را می توان پیرامون این اتفاق متصور شد.

یکی از این احتمالات می تواند ناشی از تنبیه دست سارقان بمنظور مجازات آنها باشد، امری که باز هم بر تردیدها دامن می زند؛ به این خاطر که چگونه ممکن است ، دست ٣۰ سارق یکجا بریده شود.

یکی دیگر از این احتمالات می تواند پزشکی باشد ، برای مثال این دست ها متعلق به اجساد درگذشتگان است که طی یک فرآیند اموزش پزشکی توسط دانشجویان پزشکی جدا شده اند. امری که با کشف پانسمان و حوله های یکبار مصرف مستعمل در بیمارستان در اطراف محل کشف بر این فرضیه دامن می زند.

تماس گزارشگران با یک کارشناس و متخصص علوم انسانی در منطقه برای یافتن دلایل چنین اقدامی هرگونه تردید در این ماجرا برای ارتباط آن  با یک مراسم مذهبی را غیرمحتمل می داند.

گزارشگران در تلاشند تا با برقراری ارتباط با مافیای منطقه ، دلایل چنین امری را از آنها جویا شوند.

این مقاله تکمیل میشود اگر در تحقیقات به دلایل قابل استنادی برسیم.

ترجمه : شبتاب نیوز