چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فریاد غوطه شرقی: من زنده‌ام

فریاد غوطه شرقی: من زنده‌ام

صدای کودکان غوطه‌شرقی سوریه پس از پنج سال محاصره و بمباران وحشیانه بی‌سابقه توسط نیروهای بشار اسد، از زیر آوار شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی، کمپینی با هشتگ #أنا_عايش (من زنده‌ام) جهت رساندن صدای کودکان غوطه‌شرقی به جهانیان، به راه انداختند.

پس از راه‌‌اندازی این «هشتک» تصاویری از کودکان غوطه شرقی منتشر شد که دست‌های راستشان را به بالا برده‌اند تا نشان دهند که با وجود بمباران‌های بشار اسد، هنوز زنده‌اند.

به رغم همه ویرانی در خیابان‌ها و مناطق غوطه شرقی، اما جستجو برای زندگی و امید در این شهر، هنوز وجود دارد. راه رفتن مردم و موتور سواری برخی در میان آوارها، با صدای اندوه به جهان می‌گوید که غوطه هنوز زنده است.

این کمپین با استقبال بسیاری از مردم در داخل و خارج از غوطه شرقی در نزدیکی دمشق سوریه، روبرو شده است.

برخی از درون غوطه شرقی به آنهایی که بیرون از این شهر هستند نوشته‌اند: اگر می‌خواهی از ما حمایت کنی، تصویری از خود منتشر کن و بنویس من در کنار شما هستم».

این فعالان از کسانی‌ که به کمپینشان می‌پیوندند، می‌خواهند که به جهان بگویند در کنار غوطه شرقی و کودکانشان باشند.

دفاع شهری سوریه (کلاه سفیدها) روز جمعه گزارشی از قربانیان دو هفته گذشته را منتشر کردند. در این گزارش آمده است که از ۱۹ تا ۲۸ فوریه، ۶۶۶ غیرنظامی از جمله ۱۲۷ کودک، در حمله جنگنده‌های سوریه و روسیه کشته شدند.