سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خنثی‌سازی چندین طرح تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در بحرین
Bahraini riot policemen step forward to disperse protesters during clashes following an anti-regime demonstration on September 4, 2013 in the village of North Sehla, west of Manama. Bahrainis protest against the death of Sadeq Sabt, 22, who died of his injuries after he was hit by a vehicle during a protest a month before. AFP PHOTO/MOHAMMED AL-SHAIKH (Photo credit should read MOHAMMED AL-SHAIKH/AFP/Getty Images)

خنثی‌سازی چندین طرح تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در بحرین

وزارت کشور بحرین روز شنبه ۳ مارس ۲۰۱۸ در بیانیه‌ای اعلام کرد، طی عملیاتی پیشگیرانه چندین طرح تروریستی که در ایران طراحی شده بود را خنثی و ۱۱۶ تروریست وابسته به تهران را دستگیر کرده است.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است از میان این ۱۱۶ تروریست بازداشت شده ۴۸ نفر در اردوگاه‌های آموزش تروریست وابسته به سپاه پاسداران ایران و شاخه‌های خارجی‌اش در عراق و لبنان آموزش دیدند.

وزارت کشور بحرین در بیانیه‌‌ای که توسط خبرگزاری رسمی منتشر شد، اعلام کرد:«در چارچوب تلاش برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت کشور و مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی پادشاهی بحرین، دستگاه‌های امنیتی ما در چارچوب هماهنگی‌های امنیتی توانست از چندین طرح و اقدام تروریستی حمایت شده از سوی رژیم ایران جلوگیری کند و ۱۱۶ تن از عناصر تروریستی که با نقش‌های متفاوت برای اجرای اقدامات تروریستی آماده شده بودند را دستگیر کردند»

طبق بیانیه این افراد نحوه بمب‌گذاری، نقل و انتقال مواد منفجره و ترور و حمله مسلحانه به افراد و مراکز دولتی بحرین را طی دوره هایی در ایران آموزش دیده‌اند و برای اجرای اقدامات تروریستی به بحرین آماده بودند.

در بیانیه وزارت کشور بحرین همچنین آمده است که بازداشت‌شدگان در این عملیات‌ها نقش‌های مختلفی از جمله طراحی، آماده‌سازی و اجرای این عملیات‌ها و یا نقل و انتقاد مواد منفجره را بر عهده داشته و شماری از آن‌ها نیز مسئول ساخت و تولید مواد منفجره بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «بنا»، وزارت کشور بحرین سپاه پاسداران ایران را به تشکیل یک باند تروریستی متشکل از این گروه‌ها متهم کرده و آورده است که «این گروه قصد هدف قرار دادن رهبران و مسئولان دستگاه‌های امنیتی، گشتی‌ها و اتوبوس‌های حامل نیرو‌های امنیتی و نیز تاسیسات نفتی و حیاتی با هدف اخلال در نظم و امنیت عمومی و ضربه زدن به اقتصاد ملی را داشتند.»

این بیانیه می‌افزاید که گروه‌های تروریستی مذکور با نظارت مستقیم رهبران فراری آن‌ها که اکنون در ایران، عراق و لبنان حضور دارند، مدیریت می‌شوند.

بحرین اعلام کرده که تمام مراحل طراحی شده برای اقدامات تروریستی با نظارت و کمک لوجستیکی و تسلیحاتی و مالی سپاه پاسداران ایران بوده است.

به گفته وزارت کشور بحرین این عملیات با رهبری مستقیم تروریست‌هایی همچون عقيل الساري ، مرتضى السندي ، قاسم المؤمن، که در ایران تروریست‌های دیگر را آموزش می دهند طراحی شده است.