پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نتانیاهو در اجلاس مونیخ با نشان دادن’قطعه‌ای از پهپاد رژیم ایران’ به محمدجعفر ظریف به شدت اخطار کرد! و گفت این قطعه پهبادرا به ایران برگردانید!

نتانیاهو در اجلاس مونیخ با نشان دادن’قطعه‌ای از پهپاد رژیم ایران’ به محمدجعفر ظریف به شدت اخطار کرد! و گفت این قطعه پهبادرا به ایران برگردانید!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در اجلاس امنیتی مونیخ، قطعه‌ای را نشان داد و گفت که بخشی از پهپاد ایرانی است که اسرائیل هدف قرار داده است.

او که از “خطر نفوذ رژیم ایران در منطقه” سخن می‌گفت، هنگام بالاگرفتن ‘قطعه‌ای از پهپاد ایران’، وزیر خارجه ایران را صدا کرد و خطاب به او گفت: “آقای ظریف، این را می‌شناسید؟ باید بشناسید. این متعلق به شماست. می‌توانید با خود یک پیام برای ستمگران در تهران ببرید: اراده اسرائیل را امتحان نکنید.”

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، هم دقایقی بعد از آقای نتانیاهو در همان کنفرانس سخنرانی کرد و اظهارات او را “سیرک مسخره” خواند که ارزش پاسخگویی ندارد.

او همچنین در جلسه پرسش و پاسخ، ایران را “تهدیدی جدی” برای منطقه دانست و با نشان دادن نقشه خاورمیانه گفت اسرائیل مصمم است که جلوی نفوذ این کشور را به سایر منطقه بگیرد.

آقای نتانیاهو ایران را به گسترش دایره نفوذ نظامی خود پشت مرزهای اسرائیل متهم کرد و از سوریه به عنوان “حیاط خلوت نظامی” خود برای هدف قراردادن اسرائیل نام برد.