ظهور ژنرال طارق صالح در اتاق عملیات نظامی در کنار حسن الطاهر استاندار الحدیده با پیروزی‌های ارتش یمن در ساحل غربی این استان همزمان بوده است.

هفته گذشته ارتش ملی یمن در مناطق ساحل غربی این کشور پیشروی‌های گسترده‌ای داشت. پیروزی‌ها ارتش ملی یمن در مناطق ساحلی و آزادسازی شهر “حیس”، عملیات آزادسازی پایتخت از ناحیه غربی این کشور آسانتر خواهد کرد.

انتشار تصویر ژنرال طارق صالح اتاق عملیات الحدیده از نظر بسیاری از کارشناسان نظامی پیامی واضح از نقش وی و فرماندهان نظامی همراهش در پیروزهای درخشان اخیر ارتش ملی یمن در ساحل غربی است .

گفتنی است که ژنرال طارق صالح، برجسته ترین شخصیت پس از عبدالله صالح محسوب می شود. او نقش مهمی را در ارتش یمن بازی کرده است. وی همچنین در رویدادهای اواخر سال گذشته که علی عبدالله صالح در آن کشته شد، نقش بسیار مهمی را در شوراندن نیروهای نظامی علیه حوثی‌ها ایفا کرد. اما الحسن الطاهر که در کنار طارق صالح عکس انداخته یکی از شخصیت‍های سیاسی یمن است که پیشتر با علی عبدالله صالح بوده است اما پس از اختلاف علی عبدالله صالح حوثی‌ها را ترک کرده و به دولت قانونی یمن پیوست او از سوی دولت قانونی یمن به عنوان استاندار “الحدیده” تعیین شد.