جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » مدیر اطلاعات ملی آمریکا: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است!

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است!

 

 

دبی.العربیه نت فارسی اداره اطلاعات ملی آمریکا که نقش هماهنگ کننده بین 17 دستگاه اطلاعاتی فعال در ایالات متحده و از جمله سیا را دارد نسبت به خطرهایی که امنیت ایالات متحده را تهدید می کنند هشدار داد، اما بر خطری که از طرف رژیم  ایران کل منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، تشدید کرد. در یک تحول چشمگیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا به افزایش خطری که از سوی شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران به ویژه شبه نظامیان الحشد الشعبی، آمریکایی ها را در عراق تهدید می کند، اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار العربیه در واشنگتن، چهارشنبه 14 فوریه، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تصویری تاریک و نگران کننده از تهدیداتی که ایالات متحده آمریکا را در معرض خطر قرار می دهند ترسیم کردند اما بخش بزرگی از آن تهدیدات را به ایران و سیاست های آن در خاورمیانه اختصاص دادند.

در همین رابطه دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت:«ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم است و رقیب ما در منطقه خاورمیانه به ویژه در عراق،سوریه و یمن است».

مدیر اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد ایران به شبه نظامیان حزب الله لبنان کمک تسلیحاتی کرده و آن را مورد حمایت مالی و لوجستیکی قرار می دهد و خود نیز به سوریه نیروی جنگی اعزام می کند و امنیت کشورهای منطقه و ایالات متحده آمریکا را تهدید می کند.

دن کوتس پیش بینی کرد که ایران به گسترش نفوذ خود در کشورهایی که شاهد بحران هستند ادامه خواهد داد. وی در این رابطه گفت«ایران به گسترش نفوذ خود در منطقه ادامه خواهد داد و با سوءاستفاده از جنگ بر علیه داعش اقدام به تحکیم شراکت های خود کرده و پیروزی های زمینی را به توافق های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تبدیل می کند».

اداره اطلاعات آمریکا در گزارش ارسالی خود به کنگره حمایت ایران از شبه نظامیان شیعه به ویژه شبه نظامیان الحشد الشعبی، را خطری دانست که آمریکایی ها را در عراق تهدید می کند.

اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که «خطر همزمان با افزایش تنش بین واشنگتن و تهران و با کاهش تهدیدهای داعش و افزایش اظهارات طرفداران ایران که خواستار خروج ایالات متحده آمریکا از عراق هستند، افزایش می یابد».

در گزارش سالیانه اطلاعات ملی آمریکا اشاره شده به اینکه ایران همواره در تلاش است تا روش ها و سلاح های خود را برای تهدید منافع، کشتی های آمریکایی و کشورهای مجاور در منطقه توسعه و پیشرفت دهد.

پس از ماهها این برای اولین باری است که اداره اطلاعات ملی آمریکا گروه داعش و القاعده و غیره را بـ «افراط گرایان سنی» توصیف می کند و تاکید کرد که این دو همچنان تهدیدی برای آمریکا و جهان به شمار می روند.

و در کنار موضوع های ایران و تروریسم اداره اطلاعات ملی آمریکا مجددا از رویکردهای روسیه که اقدام به هجوم های سایبری بر علیه منافع آمریکا کرده و سعی در دخالت و تاثیرگذاری بر اوضاع سیاسی درون ایالات متحده آمریکا دارد، ابراز نگرانی کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا همچنین روند رقابت های تسلیحاتی روسیه، چین، ایران و کره شمالی را که شامل سلاح های کشتار جمعی می شود را در فهرست تهدیدهای ضد آمریکا قرار داد.