شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » یکی از دو خلبان اف-‌۱۶ اسرائیل که روز شنبه توسط سامانه دفاع هوایی سوریه ساقط شده بود بر اثر شدت جراحات جان باخت.

یکی از دو خلبان اف-‌۱۶ اسرائیل که روز شنبه توسط سامانه دفاع هوایی سوریه ساقط شده بود بر اثر شدت جراحات جان باخت.

 

 

بنا به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری المصدر، یکی از دو خلبان اف-‌۱۶ اسرائیل که روز شنبه توسط سامانه دفاع هوایی سوریه ساقط شده بود از آسیب و صدمات شدت جراحات وارده جان به در نبرد.

ارتش اسرائیل تأیید کرد که در درگیری‎های روز شنبه، در جریان حمله به یکی از پایگاه‌های نظامی در منطقه «الوسطی» یک جنگنده اف-۱۶ با موشکهای سامانه‌های ضدهوایی سوریه ساقط شده است.

ابراز نگرانی آمریکا از ساقط شدن جنگنده اسرائیلی

هثر نوئرت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید از ساقط شدن جنگنده اسرائیلی بعد از حمله به سوریه، از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا شامگاه شنبه از تحولات اخیر منطقه،  ابراز نگرانی کرد.«هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت:«ایالات متحده عمیقا از افزایش خشونت‌ها در مرز اسرائیل نگران است و از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.»

نوئرت با متهم کردن  رژیم ایران به «افزایش حساب‌شده تهدید» علیه اسرائیل یادآور شد:

« تمایل  رژیم این کشور برای اعمال قدرت و سلطه، تمام مردم در منطقه، از یمن تا لبنان را به خطر می‌اندازد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین تاکید کرد که آمریکا به عقب‌راندن فعالیت‌های شرورانه ایران در منطقه ادامه داده و خواستار پایان این رفتارهای ایران که صلح و ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد، شد.

پیشتر هم وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود در عملیات جنگنده  های اسرائیلی در سوریه نقشی نداشته اما از «حق طبیعی اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت می‌کند.

 

منبع: فارس