پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نیروی هوایی اسرائیل در عمق خاک سوریه در کمین سپاه پاسداران رژیم ایران افتاده است؟

نیروی هوایی اسرائیل در عمق خاک سوریه در کمین سپاه پاسداران رژیم ایران افتاده است؟

دفاع ضدهوایی سوریه با طرح یک تله ضدهوایی و شلیک بیست و پنج موشک ضدهوایی “سام” دوجنگنده “اف- 16” و یک هلیکوپتر آپاچی اسرائیل را هدف قرار داد!

دومین اف-16 اسرائیلی هم در اثر اصابت یک موشک ضدهوایی” سام روسی که توسط سوریه- رژیم ایران شلیک شده بود، هدف قرار گرفته و مجبور به فرود اضطراری شد.

 

در یک درگیری هوایی که شنبه 10 فوریه در آسمان سوریه و بر فراز بلندی های اشغالی جولان اتفاق افتاد دو جنگنده F16 اسرائیلی و یک پهباد ایرانی سرنگون شدند.

خبرنگار العربیه در شهر «قدس» گزارش داد یک جت جنگنده اسرائیلی که مورد اصابت موشک های ضد هوایی سوریه قرار گرفته بود در روستایی در نزدیکی شهر «حیفا» سرنگون شد که دو خلبان آن در اقدامی به موقع آن را تخلیه کردند.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که سامانه موشکی دفاع ضد هوایی سوریه «سام» در اقدامی تلافی جویانه و بی سابقه دهها موشک را به سمت جنگنده های اسرائیلی شلیک کرد.

جنگنده های اسرائیلی در حال انجام عملیاتی نظامی برای بمباران کردن اهدافی در پایگاه هوایی «تیفور» شهر «دیرالزور» واقع در شرق سوریه بودند که ساعاتی قبل از آن یک پهباد ایرانی از آنجا به سمت اسرائیل به پرواز در آمده بود.

پهباد ایرانی در آسمان شمال اسرائیل توسط سامانه رادارهای این کشور رهگیری و توسط یک فروند آپاچی هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

خبرنگار العربیه نیز گزارش داد که یک جنگنده اسرائیلی دیگر نیز هدف موشک های ضد هوایی سوریه قرار گرفت اما توانست در یک پایگاه هوایی در شمال اسرائیل فرود اضطراری بکند.

منابع اسرائیلی این نظریه که پهباد ایرانی یک تله نصب شده در عمق خاک سوریه برای شکار جنگنده های اسرائیلی است را دور از انتظار نمی بینند. آنها می گویند به پرواز در آمدن پهباد ایرانی از شرق سوریه به منظور کشاندن جنگنده های اسرائیلی برای انجام عملیاتی تلافی جویانه در عمق خاک سوریه بوده است تا از این طریق آنها را در کمین سامانه دفاع موشکی ضد هوایی سوریه گرفتار کنند.

سامانه موشکی دفاع ضد هوایی سوریه در اقدامی بی سابقه 25 موشک به سمت جنگنده های اسرائیلی شلیک کرد.