جناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل شنبه 10 فوریه گفت ایران و سوریه «با ارتکاب این اقدام تجاوزکارانه با آتش بازی می کنند» وی افزود «ما به دنبال افزایش تنش و رویارویی نیستیم اما برای تمام سناریوها آماده ایم» و این آمادگی را داریم که در پی اعمال تجاوزکارانه شان «هزینه سختی» را بر آنها متحمل سازیم.

به گزارش خبرنگار العربیه از شهر قدس، دولت اسرائیل در حال مشورت و بررسی است که اختیارات لازم را به ارتش این کشور بدهد تا در 48 ساعت آینده برای انجام عملیات هوایی تلافی جویانه ی بی سابقه بر ضد مواضع، مقرهای نظامی و منافع ایران و سوریه در عمق خاک سوریه اقدام کند.

اسرائیل پیش از ظهر امروز شنبه پس از سرنگونی یک پهباد ایرانی که به سوی خاک اسرائیل در حال پرواز بود، اقدام به انجام عملیات هوایی تلافی جویانه ای در عمق خاک سوریه کرد که این عملیات هوایی با واکنش غافلگیر کننده سامانه موشکی دفاع ضد هوایی سوریه مواجه شد که توانست یک جنگنده F16 اسرائیلی را مورد هدف قرار داده و سرنگون کند.

در پی این حادثه جنگنده های اسرائیلی حملات هوایی گسترده ای را بر ضد سامانه موشکی دفاع ضد هوایی سوریه و علاوه بر آن اهداف نظامی ومنافع ایران انجام دادند

خبرنگار العربیه توضیح داد که جنگنده های اسرائیلی 12 هدف در 3 سایت موشکی سوریه و 4 هدف نظامی ایران در خاک این کشور انجام دادند.

همچنین تشدید کرد که ارتش این کشور برای تمام سناریوها آمادگی لازم را دارد و در صورت لزوم برای هرگونه واکنشی اقدام خواهد کرد.