جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مدیران نظام ولایت فقیه به بهانه آمریکا ستیزی دارند ایران را در حلقوم روسها سرازیر میکنند!!

مدیران نظام ولایت فقیه به بهانه آمریکا ستیزی دارند ایران را در حلقوم روسها سرازیر میکنند!!

 

گفتگوهای کرملین با تهران  برای ایجاد پایگاه هوایی بزرگ روسیه در ایران؟!!!
پوتین ،  قول داده که سالیانه 100هواپیمای خود را پس از آموزش خلبانان ایرانی به مدت سه سال، به ایران بفروشد.پیشنهاد ایران به پوتین: خرید 500 جنگنده میگ در مقابل فروش نفت / تهدید آمریکا به قطع ارتباط با روسیه /

یک روزنامه لبنانی خبر داد: پیشنهاد ایران به پوتین: خرید 500 جنگنده «میگ» در ازای بشکه های نفت!

الدیار چاپ بیروت نوشت: ایران برای جبران فقدان ناوگان هوایی نظامی اش، بر ساخت موشکهای زمین به زمین و موشکهای بالستیک تمرکز کرد و در آخرین سفر فرمانده ارتش ایران به روسیه، وی به روسها پیشنهاد خرید 500 هواپیمای میگ31 و میگ 35 را داد، که در مقابل آن ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت به روسها واگذار کند. علاوه بر این در پیشنهاد ایران فروش نفت با قیمتی پایین تر به روسها به مدت 10 سال نیز وجود داشت.

 

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه عرب زبان در ادامه آورده است: پوتین با این معامله و فروش 500 هواپیما به ایران موافقت کرد تا روسیه پذیرای هزاران نفر از جوانان ایرانی برای آموزش خلبانی نظامی باشد. این جوانان ایرانی در صورت پذیرش در معاینات، سه سال تحت آموزش قرار می گیرند تا قادر به پرواز با 500 جنگنده طراز سوخوی35، که از جدید ترین هواپیماهای جنگی روسیه است، باشند.

در مقابل، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفته است: قطعنامه شورای امنیت فروش سلاح به ایران را ممنوع کرده است و در صورتی که روسیه چنین اقدامی کند، ایالات متحده تمام روابط خود با روسیه را قطع خواهد کرد.

با این حال، پوتین با ردّ فشار آمریکا، متعهد شد که سالیانه 100هواپیمای خود را پس از آموزش خلبانان ایرانی به مدت سه سال، به ایران بفروشد.

پوتین همچنین پیشنهاد ایجاد یک پایگاه هوایی روسی بزرگ در ایران را به این کشور داده است تا 400 جنگنده به همراه موشکهای زمین به هوای روسیه در آن مستقر شوند. اما ایران با رد این پیشنهاد اعلام کرده است که شعار جمهوری اسلامی ایران آن است که به هیچ دولت خارجی اجازه بنا نهادن پایگاه نظامی در خاک خود را ندهد.

در صورتی که ایران به هواپیماهای روسیه دست یابد و پوتین به این شکل ایالات متحده را به چالش بکشد، همانطور که در اوکراین و سوریه چنین کرد، با فروش هواپیماهای جنگنده روسیه به ایران، عربستان در معرض بزرگترین خطر قرار می گیرد، چرا که ایرانی ها برخلاف سعودیها آماده آن هستند که در صورت لزوم از جنگنده های خود برای بمباران عربستان استفاده کنند.

ترجمه از مریم نصراللهی