پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » در زندان ها چه می گذرد؟

در زندان ها چه می گذرد؟

دکتر محمود صادقی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در پی اعتراضات اخیر حدود 3700 نفر در سراسر کشور بازداشت و به تدریج طی چند هفته آزاد شدند.

پس از گذشت چند روز از درگیری ها دادستان کل ایران مرگ دو بازداشتی در زندان اوین و اراک را تائید کرد:
محمد جواد منتظری دادستان کل کشور با اشاره به #سینا_قنبری که اعلام شد در زندان اوین خودکشی کرده است، گفت: “این فرد معتاد بوده و خودکشی کرده است و فیلم آن هم موجود است و در عین حال در حال ادامه تحقیق هستیم”
آقای منتظری همچنین با اشاره به خودکشی #محمود_حیدری در زندان اراک گفت: “فرد اراکی در زندان نیروی انتظامی بوده است. پزشکی قانونی در حال تحقیقات است و بنا بر گزارشات او هم خودکشی کرده است.”

چهل نماینده در تاریخ 24 دی درخواست بازدید از زندان و تعیین هیات مستقل جهت بررسی علت این حوادث را از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی پیگیری کردند.

بادامچی نماینده مجلس در مصاحبه ای گفت: نمایندگان مجلس درخواست بازبینی فیلم لحظه فوت سینا قنبری را داده اند/ تاکنون صراحتا مخالفتی با بازدید از زندان ها نشده/نماینده ها باید علت بازداشت ها را بدانند.

فریده اولادقباد دیگر نماینده مجلس گفت: مجمع نمایندگان تهران پیگیر بازدید از زندان اوین است اما این موضوع یک روال اداری دارد که باید طی شود.

محمود صادقی در توئیتر:
طبق اعلام بستگان یکی از بازداشت‌شدگان که در زندان فوت کرد، او طی چند تماس باخانواده اش اظهار داشته مسئولان او و دیگر بازداشتی ‌ها را مجبور به خوردن قرص هایی می‌کردند که حالشان را بد می‌کرده…

سازمان زندان ها اعلام کرد: اجبار بازداشت شدگان به خوردن قرص تکذیب می شود
این تهمت بزرگ در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت پیگرد قرار می گیرد/ایسنا

محمود صادقی:
خوب است سازمان زندان ها به جای تهدید به داغ و درفش، در پاسخ به درخواست های مکرر نمایندگان مردم اجازه بازدید از زندان ها را بدهد.
‏سازمان زندان‌ها باید توضیح دهد در قبال فردی که سالم تحویل گرفته بعد جنازه اش را تحویل خانواده اش داده چه مسئولیتی دارد.