سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » در نشست مشترک با وزیر خارجه بلژیک؛ الجبیر:برجام نیاز به اصلاح دارد/حق غنی سازی از ایران سلب شود!

در نشست مشترک با وزیر خارجه بلژیک؛ الجبیر:برجام نیاز به اصلاح دارد/حق غنی سازی از ایران سلب شود!

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در جدیدترین اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد که توافق هسته ای ایران نیاز به اصلاح دارد تا تهران نتواند به غنی سازی اورانیوم بپردازد!

به گزارش «اسپوتنیک»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که در طول چند روز گذشته چندین بار درباره توافق هسته ای ایران و غرب اظهار نظر کرده است امروز نیز در نشست خبری مشترک با «دیدیه ریندرز» وزیر خارجه بلژیک در بروکسل خواستار بازنگری در توافق هسته ای شده است.

در حالی که عربستان تلاش خود برای دست یابی به انرژی اتمی و تلاش برای غنی سازی اورانیوم را آشکار کرده است، عادل الجبیر در اظهار نظری مداخله جویانه مدعی شده است باید در برجام تغییراتی ایجاد شود تا به ایران اجازه  غنی سازی اورانیوم داده نشود.

با وجود اینکه ریاض عامل اصلی جنگ ویرانگر علیه مردم یمن به شمار می رود، وزیر خارجه  این کشور بار دیگر ایران را به داشتن نقشی خطرناک در سوریه، لبنان و یمن متهم کرده و ضمن متهم کردن انصار الله به پرتاب موشک به سوی شهرهای عربستان گفته ایران باید حمایت از «حوثی ها» را متوقف کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه بلژیک اعلام کرده که کشورش معتقد است که توافق هسته ای با ایران بهترین گزینه موجود است و اجرای آن اهمیت بالایی دارد. وی اعلام کرده که کشورش متعهد است که در زمینه بررسی مسأله موشک های بالستیکی هم نقش داشته باشد.

الجبیر اخیرا نیز مدعی شده بود که توافق هسته ای با ایران ناقص است و به تهران اجازه غنی سازی اورانیوم را می دهد و  این به معنای امکان دست یابی ایران به سلاح اتمی است.