سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گزارش تلویزیون آلمان از فرار آخوند جنایتکار محمود شاهرودی از آلمان

گزارش تلویزیون آلمان از فرار آخوند جنایتکار محمود شاهرودی از آلمان

به گزارش شبتاب نیوز تلویزیون آلمان گزارشی در ارتباط با فرار محمود شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه ایران منتشر کرد و گفت؛ یک بیمار شناخته شده که در یک کلینیک خصوصی در هانوفرکه متعلق  به  یک جراح مغز و اعصاب مشهور در آلمان( پروفسور سمیعیپ) است، امروز صبح در حالی که پروسه درمان خود را تمام نکرده بود به ایران فرار کرد،.

او متوجه شد که حکومت آلمان تحقیقات خود را علیه وی شروع کرده است. اینک مسئله سیاسی است زیرا بیمار ذکر شده آیت الله شاهرودی، رئیس سابق دادگاه قوه قضائیه ایران است، که هزاران نفر از جمله کودکان را محکوم به اعدام کرده بود.

شاهرودی یکی از ترسناکترین چهرهاییس که تا کنون در هانوفر حضور داشته است. وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ رئیس قوه قضائیه ایران بود که حکم اعدام حد اقل ۲۰۰۰ نفر از جمله کودکان «که نقض کنوانسیون حقوق کودک است»  را صادر کرد . به عنوان مثال در زمان ریاست شاهرودی بر قوه قضائیه یکی از شهروندان جوان که زیر شکنجه مجبور به اعتراف اجباری به ارتکب زنا و تجاوز شده بود اعدام شد.

از این رو، معترضین، فعالان حقوق بشر و افراد تبعید شده از ایران به آلمان، می خواستند از خروج آقای شاهرودی از آلمان جلوگیری کنند، و این مساله را به عنوان یک جرم به دولت آلمان گزارش کردند. شخصی از مرکز ارتباطات فرهنگی گفت که واقعا این بد است که او می تواند آلمان را  ترک کند، اما او متوجه شده است که احتمال دارد دولت آلمان یا هر دولت دیگری او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. شاهرودی می تواند به دادگاه برای پیگیری قانونی و عدالت در اروپا منتقل شود و به همین دلیل بود که او فرار کرد. وقتی صبح امروز مشخص شد که آلمان تحقیقات اولیه را در مورد آقای شاهرودی آغاز کرده، وی را بعد از ظهر به فرودگاه هامبورگ منتقل کردند.

شخصی که از مقامات آلمان درخواست انجام تحقیقات در ارتباط با شاهرودی را کرده بود، اکنون از دولت آلمان درخواست شفاف سازی مساله را دارد.

وُلکِر بِک، سیاستمدار حزب سبز آلمان می گوید؛ دولت باید توضیح دهد که چه کسی در مورد اقامت شاهرودی خبر داشت و چه کسی ویزای او برای آلمان را صادر کرده بود و مقاماتی که مسئول دادن ویزا به وی بودند باید مسئولیت آغاز تحقیق در این مورد را بر عهده می گرفتند

مردم از دولت محلی هانوفر، و منطقه،  در مورد آنچه در ارتباط با محمود شاهرودی اتفاق افتاده است خوشحال نیستند و دولت را سرزنش می کنند و خواهان توضیح بیشتری درباره این هستند که چرا این اتفاق رخ داد.

تظاهرکنندگان در فرودگاه هامبورگ ناامید شدند زیرا خواستار این بودند که شاهرودی در آلمان بماند و به دادگاه برده شود.

همچنین دولت محلی اظهار داشت که این منطقه از نواحی ساکسونیکی از اولین بخش های آلمان است که پس از لغو تحریمها، تجارت با ایران را آغاز کرد