پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نفتکش ایرانی به صورت کامل غرق شد!

نفتکش ایرانی به صورت کامل غرق شد!

امیدها برای نجات 32 خدمه نفتکش کمرنگ شدپس از گذشت یک هفته از وقوع سانحه برای نفتکش ایرانی سانچی و انفجار مهیب در آن که بر اثر بر خورد با یک کشتی باری در آب های چین رخ داد، همچنان خبرهای نا امید کننده از این کشتی مخابره می شود و امیدها برای نجات خدمه و یا خاموش کردن آتش آن از بین رفته است؛ برخی مقامات ایرانی و چینی نیز از آغاز فرایند غرق شدن این کشتی خبر می دهند.

در پی برخورد کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی باری که روز شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در معرض خطر جدی قرار گرفتند.

به رغم گذشت یک هفته از بروز این حادثه و آغاز کمک های امدادی از سوی برخی کشورهای منطقه، هیچ اتفاق مثبتی در این فرایند رخ نداد و اخبار نگران کننده ادامه دارد.

درخواست ایران برای ادامه عملیات جستجو
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۳:۴۹

به رغم غرق شدن کامل نفتکش سانچی و بی نتیجه ماندن عملیات های امدادی، مقامات ایرانی از همتایان چینی درخواست کردند عملیات جستجو را برای یافتن نشانه ای از اجساد قربانیان حادثه ادامه دهند. این در خواست در حالی است که حجم و شدت آتش کشتی فرایند امداد رسانی را تا حدود زیادی غیر ممکن کرده است.
کشتی سانچی کامل غرق شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۳:۲۹

به نظر می رسد توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
کشتی سانچی در آتش و دود می سوزد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۴۰

00:00
00:23
کد ویدیو
دانلود

فوت همه پرسنل “سانچی” تایید شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۳۲

محمد راستاد – معاون وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهار نظرهای خود در مورد کشتی نفتی سانچی گفت: بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است.

وی افزود: براین اساس فوت ۲۹ پرسنل که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود و پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.
کشتی سانچی همچنان می سوزد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۳۰

نفتکش ایرانی در حال غرق شدن است/ امیدها برای نجات 32 خدمه نفتکش کمرنگ شد
کشتی به احتمال زیاد غرق خواهد شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۲۳

مدیر عامل سازمان بنادر و کشتی رانی در رابطه با آخرین وضعیت کشتی سانچی گفت: هنوز بخش هایی از کشتی روی سطح آب قرار داد ولی به دلیل افزایش حجم آتش امکان امداد رسانی به کشتی وجود ندارد.

وی افزود:شرایط به گونه ای است که کشتی به احتمال زیاد غرق خواهد شد و امکانی برای امداد رسانی و یا خاموش کردن آتش وجود نخواهد داشت.
برخی منابع از غرض شدن کامل کشتی خبر می دهند
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۲۱

برخی منابع از غرق شدن کامل نفتکش ایرانی در آب های چین سخن می گویند/ / شبکه خبر
پیشنهاد یک نماینده مجلس برای بزرگداشت جان باختگان نفتکش
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۱۹

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در رابطه با حادثه تلخ جان باختن 32 خدمه نفتکش ایرانی به رسانه ها گفت: از دولت درخواست می کنم نسبت به این فاجعه بزرگ همت کامل را برای رسیدگی به خانواده این عزیزان و گرفتاری‌های مشابه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم حرکتی که در پلاسکو برای عزیزان آتش نشان انجام شد بزرگداشتی هم در شأن این عزیزان داشته باشیم.
امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۲:۱۳

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مورد آخرین وضعیت نفتکش ایرانی گفت: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم؛ چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده است و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن هیچ فردی در کشتی وجود نداشته است.
وی افزود: همچنین امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی‌توانیم از آن خارج کنیم.
۳۲ خدمه نفتکش ایرانی در همان لحظات اولیه سانحه جان باختند
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۱:۵۸

خونگ رئیس سازمان دریانوردی شانگهای در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به چین اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم تحلیل‌های کارشناسی و بررسی‌های فنی نشان می‌دهد به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.

این مقام سازمان دریانوردی شانگهای ادامه داد: علیرغم این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های نزدیک به واقعیت فنی، عملیات امداد و نجات برای روشن شدن تمام ابعاد حادثه با قوت ادامه خواهد یافت.
کشتی سانچی در حال غرق شدن است
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ – ۱۱:۵۳

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

محمد راستاد – معاون وزیر راه و شهرسازی – که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

پیش از این نیز سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفته بود: در شرایط فعلی، به حدی شدت آتش و دود زیاد است که کشتی های امدادی مجبور شده اند کنار بکشند.