جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شهید سینا قنبری به قتل رسیده، خودکشی نکرده است!

شهید سینا قنبری به قتل رسیده، خودکشی نکرده است!

خون سرخ شهید سینا قنبری دیوارهای سیاهچال اوین را گلگون کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: سینا قنبری- جوان بیست و سه ساله دیپلمه که درجریان حوادث اخیر دستگیر و به زندان اوین منتقل شد-  خودکشی نکرده و ادعای خودکشی او فاقد صحت است و کذب محض میباشد!

محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تایید فوت سینا قنبری فردی که بعد از اعتراضات اخیر در تهران دستگیر شده بود، گفت: متاسفانه خبر فوت سینا قنبری صحت دارد و طبق اطلاعی که از یکی از مراجع اطلاعاتی گرفتم این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بوده است.اطلاعی ندارم که در تجمعات حضور داشته یا خیر. او دانشجو نبود و دیپلم داشت.موضوع تحت رسیدگی است و طبق قاعده عوامل احتمالی دیگر هم در حال رسیدگی است.از جزییات این موضوع بی‌اطلاع هستم. قاعدتا باید بررسی کنند. مجلس باید به این موضوع ورود کند و خانواده ها و دانشجویان تماس می گیرند. اما مجلس تعطیل است و این موضوع را انفرادی پیگیری می کنیم. اما باید ورود به موضوع به صورت رسمی باشد و از طریق مجلس رسیدگی شود.کمیسیون امنیت ملی مجلس به این موضوع ورود کرده است و از طریق مراجع قضایی و امنیتی در حال پیگیری آن هستیم و به محض اینکه به نتیجه مشخصی رسیدیم موضوع را اعلام خواهیم کرد.

در همین زمینه یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: موضوع خودکشی سینا قنبری تایید نشده است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

در عین حال پایگاه خبری ایلنا مدعی شد که جوان فوت شده قاچاقچی مواد مخدر بود!
در چند روز اخیر مراجع مختلف آمارهای متفاوتی از دستگیرشدگان ناآرامی های اخیر ارائه دادند، به‌طوری‌که معاون فرماندار بیش از ۴۵۰ بازداشتی و مسئولان زندان تهران کمتر از ۱۰۰ بازداشتی را اعلام کردند، با این حال هنوز آمار مشخصی از زندانیان وجود ندارد.