سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نیکی هیلی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع ایران شد

نیکی هیلی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع ایران شد

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت پرونده سرکوب مردم در ایران توسط رژیم ایران را در شورای امنیت و حقوق بشر سازمان ملل مطرح می کند.

نیکی هیلی عصر سه شنبه ۱۲ دی در یک کنفرانس خبری کوتاه در مقر سازمان ملل گفت دولت ترامپ اشتباه دولت قبل را تکرار نمی کند. او گفت: جامعه جهانی در سال ۲۰۰۹ اشتباه کرد و از مردم ایران حمایت نکرد.

خانم هیلی در کنفرانس خبری با اشاره به شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «زندانی سیاسی، آزاد باید گردد»، «خامنه ای حیا کن مملکتو رها کن»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «می میرم میمیرم ایران و پس می گیرم» گفت: اینها کلمات من نیست، و همینطور کلمات آمریکا نیست. این شعارهای مردم بزرگ ایران در روزهای گذشته است.

وی با اشاره به اتهام مقام های ایران، که «دشمن» را پشت اعتراضات اخیر معرفی کردند، گفت این ادعا غیر منطقی است و دنیا تصاویر واقعی مردم ایران را دیده است. مردم ایران به دنبال آزادی هستند.

خانم هیلی در ادامه افزود؛ واکنش رژیم دیکتاتوری ایران به اعتراضات مردم این کشور فیلتر کردن شبکه های مجازی و مسدود کردن اینترنت است تا صدای آنها منعکس نشود و ما باید به مردم ایران کمک کنیم .