جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کار نظام حاکم بر ایران به «تهدید دختر ژیمناست ۱۰ ساله ایرانی به خاطر حضور بدون حجاب در خارج از کشور» کشیده است!

کار نظام حاکم بر ایران به «تهدید دختر ژیمناست ۱۰ ساله ایرانی به خاطر حضور بدون حجاب در خارج از کشور» کشیده است!

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه چهارم دی نوشت که «زهرا اینچه درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران بعد از انتشار تصاویری از دختر ژیمناست حدودا ۱۰ ساله ایرانی که گفته می‌شود در مسابقات مالزی بدون حجاب مسابقه داده، حضور او در مسابقات را «خودسرانه» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون نقشی در این مورد نداشت، گفت: «متاسفانه مجبور هستیم با این قضیه برخورد انضباطی کنیم.»

این در حالیست که ساعتی بعد، پدر این دختر ژیمناست به خبرگزاری ایسنا گفت که اساسا دختر او به مسابقات ژیمناستیک مالزی نرفته است و عکس‌های منتشر شده مربوط به تمرینات دخترش در ارمنستان است.

او که رئیس فدراسیون ژیمناستیک فردیس است گفت که دخترش قرار بود به مسابقات کولالامپور برود اما نرفته و تصاویر منتشر شده مربوط سفر خانوادگی آنها به ارمنستان و تمرین در سالنی است که از سالن پسران جدا بوده است.

نظام حاکم بر ایران حضور ورزشکاران زن ایرانی بدون حجاب در مسابقاتی که مردان در سالن آن حضور دارند را ممنوع کرده و با آن به عنوان تخلف برخورد می‌کند.

حجاب اجباری ورزشکاران زن و بعد بی حجابی آنها در خارج از کشور، بارها موجب برخورد فدراسیون‌های ورزشی نظام حاکم بر ایران  با ورزشکاران شده است.

فروردین ماه امسال، فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران چند تن از بیلیارد بازان زن را به دلیل آنچه رعایت نکردن «شئونات اسلامی» نامید، به مدت یکسال از شرکت در مسابقات محروم کرد.

اسفندماه گذشته هم درسا درخشانی، شطرنج بازی که بدون حجاب در مسابقات شطرنج اسپانیا شرکت کرده بود، از حضور در تیم ملی ایران محروم شد.