جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پدیده ای موسوم به زهرا آیت اللهی: لایحه منع خشونت علیه زنان برای حمایت از روسپیان است

پدیده ای موسوم به زهرا آیت اللهی: لایحه منع خشونت علیه زنان برای حمایت از روسپیان است

زهرا آیت‌اللهی فعال اصولگرا و رییس شورای‌فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، با انتقاد شدید اللحن از لایحه منع خشونت علیه زنان که در مجلس شورای ایران مطرح شده، آن را مدافع زنان روسپی توصیف کرد و گفت که با این لایحه، پسران دیگر جرات ازدواج نخواهند داشت.

به گزارش رسانه‌های ایران، زهرا آیت‌اللهی در این‌باره گفت: «زنی که پدر و برادر و شوهردار باشد به قانون نیاز ندارد».

او افزود: «تجربه نشان داده که بهترین نوع حمایت از زنان آن است که حمایت از زنان را به مردان خانواده بسپاریم. پدر، همسر، برادر، پدر بزرگ، پدر همسر و محارمی که قدرت حمایت و دفاع از زن را دارند» .

آیت‌اللهی ادامه داد: «حتی اگر زن توهم خشونت از رفتار مرد را داشته باشد، این لایحه به او حق می‌دهد که مرد را محکوم کند و دادگاه را به وسط خانه بکشاند».

او همچنین نسبت به جرات نکردن پسران به ازدواج در صورت تصویب لایحه ابراز نگرانی کرد و گفت: «به تعبیر خانم ابتکار معاون رئیس‌جمهور، چهاردیواری اختیاری نیست و باید چشمان و دستانی از قانون و قاضی مراقب باشد تا در خانواده کسی به زن نگوید بالای چشمت ابروست. با چنین وضعیتی کدام پسری ولو ۴۰ساله و ۵۰ساله جرات ازدواج کردن را خواهد داشت؟»

او ابراز عقیده کرد: «باید بگوییم در یک کلام این لایحه‌ای در حمایت از زنان روسپی است تا زنان عفیف و مظلوم در خانواده».

این در حالی است که زهرا سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس شوری اسلامی ضمن دفاع از لایحه منع خشونت علیه زنان، گفت که اظهارنظر علیه این لایحه به دلیل نگاه‌های سیاسی است».

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: «از نظر اجتماعی خشونت، خشونت به بار می‌آورد. وقتی زنی در خانه تحت خشونت قرار می‌گیرد تحقیر و سرخورده می‌شود و نمی‌تواند خانه را به خوبی اداره کند لذا اگر خانواده برای ما تقدس دارد باید سعی کنیم عشق و محبت در آن ترویج شود».

سلحشوری ادامه داد: «زنان بسیاری در خانه نیاز به حمایت قانون دارند و قانون می‌تواند برای حفظ امنیت به کمک آنها بیاید، نمی‌شود گفت که چون شوهر محرم زن است هر کاری می‌خواهد بکند، باید تعریفی از انسان بودن زن داشته باشی».

رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اظهارنظر رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره لایحه منع خشونت علیه زنان، خاطرنشان کرد: «ایشان گفتند این لایحه حمایت از زنان روسپی است، من واقعا افسوس خوردم. ما در این زمینه مسئول هستیم و باید بپرسیم نهادهای متولی در کجا کوتاهی کردند که چنین اتفاقاتی افتاده است. اگر این زنان دست به این کار می‌زنند به این دلیل است که زیر چتر حمایت قانون قرار نگرفته‌اند و برای اشتغال آنها فکری نشده است، دولت برای آنها چه کار کرده است؟ آیا این زنان نیاز به حمایت قانون ندارند؟ باید ببینیم چه تعداد از آن‌ها توسط همسرانشان وادار به این کار می‌شوند».