پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سقوط موشک حوثی‌ها در منطقه‌ای مسکونی در صنعاء ۱۰ کشته بر جای نهاد

سقوط موشک حوثی‌ها در منطقه‌ای مسکونی در صنعاء ۱۰ کشته بر جای نهاد

یک موشک که شبه‌نظامیان حوثی قصد داشتند آن را به سمت اراضی پادشاهی عربی سعودی پرتاب کنند، روز دوشنبه ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ در یک منطقه مسکونی در صنعاء، پایتخت اشغال شده یمن سقوط کرد و منفجر شد. بر اساس آخرین گزارش‌ها در این حادثه ۱۰ شهروند یمنی کشته شدند.

به گزارش العربیه در پی کشته شدن تعدادی از کارشناسان ایرانی حوزه موشکی در یمن، در روزهای اخیر ناکامی حوثی‌ها در پرتاب موشک‌های بالستیک به اراضی عربستان سعودی بارها تکرار شد.

یکی از این کارشناسان، حسین خسروی، کارشناس موشکی ایران است که برای مشارکت در اقدامات موشکی شبه‌نظامیان حوثی در یمن حضور داشت و در نتیجه عملیات جنگنده‌های ائتلاف عربی در شهرستان ارحب استان صنعاء کشته شد.

حوثی‌ها در دو هفته اخبر دو موشک به سمت ریاض عربستان سعودی پرتاب کردند ولی سامانه‌های دفاع موشکی سعودی این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

چندین کشور عربی و غربی، ارسال موشک از سوی حکومت ایران به حوثی‌ها برای مورد هدف قرار دادن شهرها و مناطق مسکونی عربستان سعودی را محکوم کردند.

ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته بقایای موشک‌های بالستیکی که حوثی‌ها به سوی سعودی پرتاب کرده‌اند را به نمایش گذاشت و ثابت کرد، این موشک‌ها ساخت حکومت ایران هستند.

سخنگوی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن روز پنج‌شنبه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ در پایگاه هوایی ملک سلمان اعلام کرد حوثی‌ها تا کنون ۸۳ موشک بالستیک به سمت اراضی پادشاهی عربی سعودی پرتاب کرده‌اند.