جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بحران کره شمالی در گفت‌و‌گوی تلفنی ترامپ و پوتین

بحران کره شمالی در گفت‌و‌گوی تلفنی ترامپ و پوتین

کاخ سفید می گوید، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه، در خصوص بحران موشکی و هسته ای در شبه جزیره کره تلفنی گفت وگو کرده اند.

به گزارش رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای گفته است: دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در خصوص همکاری مشترک برای پایان دادن به وضعیت بسیار خطرناک کره شمالی بحث و گفت و گو کردند.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید پیشتر خبرگفت وگوی تلفنی روسای جمهوری آمریکا و روسیه را تایید کرده بود.

در همین زمینه کاخ کرملین نیز می گوید، در این تماس تلفنی رهبران دو کشور «در خصوص وضعیت بحرانی چند منطقه، با تمرکز بر حل مساله هسته ای در شبه جزیره کره » صحبت کردند.

سفارت روسیه در واشینگتن نیز در توییتی به این مکالمه تلفنی اشاره کرده و نوشته است، رهبران دو کشور توافق کردند که به تماس های خود ادامه دهند.کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه خود تصریح کرده است، دونالد ترامپ در این گفت گوی تلفنی از ولادیمیر پوتین به دلیل تعریف از عملکرد اقتصادی آمریکا تشکر کرده است.

آقای پوتین روز پنجشنبه در نشست خبری خود از «چند دستاورد بسیار جدی» دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا سخن گفته بود.

رییس جمهوری روسیه در ادامه به عنوان نمونه این «دستاوردها» از «رشد در بازار»های مالی دنیا در چند ماه گذشته یاد کرد.

آقای پوتین گفت: «این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به اقتصاد آمریکا ایمان دارند و به کاری که رئیس جمهوری [آمریکا]، ترامپ، در این زمینه می‌کند اعتماد می‌کنند.»

ولادیمیر پوتین همچنین در این کنفرانس خبری ضمن انکار دوباره مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اتهام تبانی با روسیه را کار «مخالفان سیاسی» دونالد ترامپ دانست.

رادیو فردا