پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ژنرال مک مستر: ترامپ هفته آینده راهبرد امنیتی تازه آمریکا را اعلام می‌کند

ژنرال مک مستر: ترامپ هفته آینده راهبرد امنیتی تازه آمریکا را اعلام می‌کند

هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه ۲۱ آذرماه گفته است، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته آینده راهبرد امنیتی تازه آمریکا را اعلام خواهد کرد.

به گزارش رویترز، هربرت مک‌مستر در یک کنفرانس خبری به همراه مارک سیدویل، همتای بریتانیایی خود به خبرنگاران گفته است: این راهبرد تازه، بر محافظت از ایالات متحده، افزایش رفاه و آسایش کشور، حفظ صلح از طریق قدرت و گسترش نفوذ آمریکا متمرکز خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرده است: ما باید بیش از هر زمان دیگری کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که حاکمیت قانون برقرار خواهد بود، به حق حاکمیت کشورهای همسایه احترام بگذاریم و از صلح، ثبات و امنیت جمعی پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد حمایت کنیم.

ژنرال مک مستر در ادامه دست داشتن روسیه در نسل تازه جنگ ها از جمله دخالت در سیاست داخلی کشورها برای ایجاد انحراف و همچنین رویکرد تهاجم اقتصادی از سوی چین را محکوم کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است: در سال ها اخیر در خیلی جهات ما فضای رقابتی را خالی کردیم و زمینه رابرای نیروهای فرصت طلب مهیا کردیم.

وی تصریح کرده است، از این پس شما شاهد خواهید بود که به طور ویژه ای بر تعامل رقابتی در حوزه های رقابتی تاکید خواهد شد.

به گزارش وب سایت انگلیسی صدای آمریکا در این راهبرد تازه علاوه بر تهدیدهای روسیه و چین، نسبت به تهدیدهای کشور های «یاغی چون ایران و کره شمالی» تاکید خواهد شد.

منبع: رادیو فردا