جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نور قرمز عجیب در آسمان ایلام نشان از چه دارد؟!

نور قرمز عجیب در آسمان ایلام نشان از چه دارد؟!

ساعت ۲۱ یکشنبه شب، نور عجیبی در آسمان ایلام دیده شد که این نور قرمز رنگ از ناحیه “چوار” ایلام قابل روئیت بود و توسط عموم اهالی فیلمبرداری و عکسبردارشد!

 به گزارش خبرنگار شبکه جهانی “دُرّ تی وی” ء  ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ء بر اساس عکسهای منتشرشده از آسمان ایلام، ساعت ۲۱ دیشب یکشنبه، پرتو نور خارق العاده و اعجاب انگیز به ناگهان در آسمان ایلام ظهور کرد و عموم مردم استانهای غربی از مشاهده این پدیده وحشت آور به هراس افتاده و غوغای عجیبی درهمه شهرها به راه افتاد.

بسیاری از اهل محل نور قرمز رنگ آسمان ایلام را به یک شیء آسمان نورد ناشناس نسبت میدهند که ساعاتی پیش از آن در ارتفاعات بالای جو ایلام به طور کامل دیده میشد، و پس از تاریک شدن هوا به ناگهان به انتشار این نور قرمزرنگ مبادرت نمود.

علیرغم سردی هوا بسیاری از مردم ازمنازل و خانه های خود خارج شده تا این فنومن حیرت انگیز را ببینند و از آن عکسبرداری و فیلمبرداری نمایند.

ستاد کنترل بحران پدافند غیرعامل و گشتهای بسیج و سپاه و ناجا که همیشه تلاش بسیارزیادی مبذول میدارند تا مردم را درخانه ها نگهدارند و مانع بهم پیوستن صدای اعتراض آنهاشوند از ظهور این پدیده و جلب نظر مردم بهت زده به لرزه اضطراب بسیارزیادی دچار آمده و با ترتیب دادن گزارش های قلابی و گفتگو با کارشناسان به قول خودشان “زمین شناس” ادعاهای عجیبی راطرح نمودند!

یکی از این به اصطلاح کارشناسها ی زمین شناسی!! موسوم به “روح الله خدادادی”درمورد این نور عظیم قرمز رنگ در جوّ مدعی شد که این پدیده ” پیکوبینو ” نام دارد! البته اهل نظر میدانند که این به اصطلاح کارشناس زمین شناسی وقتی راجع به فنومن آسمانی در هوا و فضا اظهار نظر میکند، در اثر  اظهارات پوشالی و عاری از واقعیت که فقط برای فریب مردم سرهم بندی میشود بینی درازی مانند “پینوکیو” پیدا میکند.

از جانب دیگر بنا به گزارش خبرگزاریهای محلی و سراسری داخل کشور، این نور غیرمتعارف موجب وحشت شهروندان ایلامی شد و در فضای مجازی شایعات متعددی از جمله احتمال وقوع زلزله در ایلام منتشر شد. 

فرد دیگری موسوم به “حاجعلی کریمی” که او هم یک  کارشناس به اصطلاح “زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه” است!!  نیز در این مورد گفت: نوری که شامگاه یکشنبه در آسمان ایلام دیده شد، هیچ ارتباطی با زلزله ندارد و جای هیچ نگرانی نیست!!

بعد از وقوع زلزله های متعدد دراستانهای غربی کشور ظهور این پدیده جوی یادآور فرارسیدن دوره آپوکالیپس است!