چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پروانه سلحشوری: ایران رتبه اول خشونت اجتماعی را در دنیا دارد

پروانه سلحشوری: ایران رتبه اول خشونت اجتماعی را در دنیا دارد

پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی، «بیکاری»، «مشکلات معیشتی» و فقدان «نشاط» را مهم‌ترین عوامل قرار گرفتن ایران در رتبه اول «خشونت اجتماعی» جهان معرفی کرد.

روز جمعه ۱۷ آذر پروانه سلحشوری در گفت‌و‌گو با خبرگزای خانه ملت گفت؛ بر اساس اظهارات مقام‌های وزارت بهداشت، «نزاع» دومین عامل مرگ افراد در اورژانس‌های ایران است.

وی گفته که «بر اساس جدیدترین آمار ارائه‌شده، ایران رتبه اول خشونت اجتماعی را در دنیا دارد که این نشان می‌دهد ایرانیان عصبانی‌ترین مردم دنیا هستند.»

خانم سلحشوری همچنین این عصبانیت را موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از نزاع در ایران عنوان کرده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزایش نزاع در سطح جامعه را یکی از مهم‌ترین «معضلات نگران‌کننده کنونی» ایران دانست و افزود که نمی توان این «آسیب اجتماعی مهم» را نادیده گرفت.

سلحشوری اضافه کرد که این نوع پدیده‌های اجتماعی، «تک‌علتی نیستند…موارد بسیاری از مشکلات شهری همچون ترافیک و آلودگی صوتی تا ناکامی‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و مشکلات معیشتی می‌توانند از عوامل ایجادکننده آنها باشند.»

وی در عین حال فقدان «نشاط اجتماعی» را نیز از جمله «علل اصلی افزایش خشونت در سطح جامعه» عنوان کرد.

این نماینده مجلس گف؛ «نشاط از جمله کالاهای نایاب فضای کنونی جامعه است و این امر ناشی از ترویج فرهنگ غلط مغایر با شاد زیستن یا مشکلات متعدد اقتصادی است که مردم با آن مواجه هستند.»