سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » معاون رئیس‌جمهوری یمن: حکومت ایران با همه توان حوثی‌ها را پشتیبانی می‌کند

معاون رئیس‌جمهوری یمن: حکومت ایران با همه توان حوثی‌ها را پشتیبانی می‌کند

علی محسن الأحمر، معاون رئیس‌جمهوری یمن با اشاره به درگیری‌های شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای کنگره مردمی در صنعاء گفت که حکومت ایران با همه توان حوثی‌ها را پشتیبانی می‌کند

علی محسن الأحمر روز یکشنبه ۳ دسامبر ۲۰۱۷ در گفتگو با العربیة قیام مردم یمن را واکنش طبیعی به اقدامات حوثی‌های تحت حمایت حکومت ایران دانست و بر اهمیت اتحاد برای مقابله با اقدامات حوثی‌ها در یمن تاکید کرد.

او همچنین گفت: « ایران با همه توان کودتاگران حوثی را پشتیبانی می‌کند.»

معاون رئیس‌جمهوری یمن خواستار مشارکت همه اقشار این کشور در قیام علیه حوثی‌ها شد و گفت: «از همه شرافتمندان در نیروهای امنیتی و همه نیروهای جامعه برای مقابله با حوثی‌ها دعوت می‌کنیم.»

علی محسن الأحمر ضرورت اتحاد در مقابل حوثی‌ها را یادآور شد و تاکید کرد که مراجع سه‌گانه رسمی کماکان مبنای هرگونه راه‌حل در یمن هستند. به گفته او حوثی‌ها استبداد و اختلاف طبقاتی در یمن را نهادینه می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهوری یمن روز گذشته، شنبه ۲ دسامبر نیز با اشاره به دعوت علی‌عبدالله صالح برای قیام مردمی علیه علیه حوثی‌ها، گفت که بیداری ملت یمن درباره خطر حوثی‌ها رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، الاحمر تاکید کرد که مواضع ضد حوثی و تایید کننده دولت قانونی و نقش ائتلاف عربی نشان می‌دهد که آگاهی یمنی‌ها درباره خطرات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی که این گروه و با کمک‌هایی که از حکومت ایران دریافت می‌کند، ایجاد

می‌کند و همچنین آگاهی‌ها درباره اندیشه‌های افراطی این گروه افزایش یافته است.

او خواستار اتحاد مردمی و آغاز فصلی نو برای رویارویی با شبه‌نظامیان کودتاگر که نهادهای کشور را در اختیار گرفته و در حق شهروندان جنایت می‌کنند، شد.