پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » هشدار حریری در ارتباط با حزب الله: نگرانم نقش حزب‌الله در منطقه هزینه سنگینی بر ما تحمیل کند

هشدار حریری در ارتباط با حزب الله: نگرانم نقش حزب‌الله در منطقه هزینه سنگینی بر ما تحمیل کند

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، روز پنجشنبه ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۷بار دیگر در باره خطرات ناشی از دخالت‌های حزب الله لبنان در امور منطقه هشدار دارد.

وی در مصاحبه‌ای با مجله فرانسوی «پاریس مچ»، گفت:« نگرانم که در نهایت نقش نظامی حزب الله و حضورش در درگیری‌های منطقه‌ای، هزینه‌ای سنگین برای لبنان داشته باشد».

حریری گفت، هدف از استعفایش در ۴ نوامبر که در ریاض اعلام شد و سپس هفته گذشته آن را به درخواست رئیس جمهوری لبنان به تعلیق در آورد، این بود که به اطلاع جهانیان برساند که با دخالت حزب الله در امور داخلی کشورهای عربی و یمن مخالف است.

حریری ابراز امیدواری کرد، بحرانی که به خاطر آن استعفایش را از ریاض اعلام کرد، در حال پایان یافتن است.

حریری افزود که نقش خود را به عنوان نخست وزیر دولت لبنان را ایفا خواهد کرد.

نخست وزیر لبنان تاکید کرد، که با استعفای خود به جهانیان اعلام کرد که لبنان دیگر قادر نیست دخالت حزب الله در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تحمل کند.

حریری گفت، حدود ۳۰۰ هزار لبنانی در کشورهای عربی خلیج فارس زندگی می‌کنند.

حریری در پاسخ به سئوالی در باره دیدگاه وی نسبت به ولیعهد سعودی، گفت: «ولیعهد سعودی انسانی معتدل و خواهان سیاست باز برای جامعه سعودی است».

وی تاکید کرد که مخالفت ولیعهد سعودی با حکومت ایران تنها به دلیل دخالت‌های بی حد و حصر ایران در کشورهای عربی مانند عراق، بحرین و یمن است».

سعد حریری روز چهارشنبه اعلام کرد، اوضاع در لبنان مثبت است و اگر به این شکل پیش برود او استعفایش را پس خواهد گرفت و در پست نخست وزیری نقش ایفا خواهد كرد.