شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نیکی هیلی در جلسه اضطراری شورای امنیت: جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود

نیکی هیلی در جلسه اضطراری شورای امنیت: جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد چهارشنبه شب در جلسه اضطراری شورای امنیت، با اشاره به این‌که اگر جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود، از همه کشورها خواست پیش از رسیدن به هرگونه اقدام نظامی، روابطشان را با کره شمالی قطع کنند. جلسه اضطراری شورای امنیت شب گذشته و چند ساعت بعد از آزمایش موشکی کره شمالی در بامداد روز چهارشنبه برگزار شد.

وی هم‌چنین با اشاره به تماس رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهوری چین گفت: دونالد ترامپ از چین خواست عرضه نفت به کره شمالی را قطع کند. نیکی هیلی افزود: در صورتی که جنگ اتفاق بیفتد، کره شمالی کاملاً نابود می‌شود. ما به‌دنبال جنگ نبوده‌ایم و اکنون هم دنبال آن نیستیم. مطمئن باشید اگر جنگی هم اتفاق بیفتد تنها به‌خاطر ادامه اقدامات ستیزه‌جویانة کره شمالی است، مشابه آزمایش موشکی که روز گذشته انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رویتر به‌نقل از کاخ سفید، دونالد ترامپ در گفتگو با شی جین پینگ «تأکید کرد که چین لازم است همه اهرم‌های فشاری را که در اختیار دارد برای متقاعد کردن کره شمالی به توقف تحریک‌هایش و بازگشت به مسیر خلع‌سلاح هسته‌یی به کار گیرد.»

چهارشنبه شب نیز دونالد ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در توئیتر خود خبر داد این کشور باید منتظر تحریمهای بیشتری باشد.