جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » راکت‌ پراکنی‌های پاکستان بر افغانستان بیش از ۲۵۰خانواده در کنر بی‌جا شدند

راکت‌ پراکنی‌های پاکستان بر افغانستان بیش از ۲۵۰خانواده در کنر بی‌جا شدند

در نتیجه راکت‌پراکنی‌های اخیر نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، بیش از ۲۵۰ خانواده در ولایت کنر مجبور به ترک خانه‌های‌شان شىند.

به گزارش منابع خبری افغانستان، نظامیان پاکستانی از دو هفته بدین‌سو تاکنون صدها راکت به ولایت کنر پرتاب کردند.

“جمعه گل همت”، فرمانده پولیس کنر در این باره گفت، روز دوشنبه ۲۰ نوامبر نیروهای پاکستان بر ولسوالی سرکانو ۱۴ راکت پرتاب کردند که تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی بر جای گذاشته است.

به گفته فرمانده پولیس کنر، بعد از آن که وزارت دفاع ملی افغانستان به نیروهای سرحدی این کشور دستور داده که به نیروهای پاکستانی جواب متقابل دهد راکت پرانی‌های نیروهای پاکستانی کاهش یافت اما به صورت کلی قطع نشده است.

اما جنرال “محمد شریف یفتلی” رییس ستاد ارتش افغانستان در یک نشست خبری مشترک با جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی ناتو در افغانستان با اشاره به راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان گفت: “این مساله با راه حلی سیاسی و گفتگوهای جنرالان دو ستاره در حال حاضر حل شده است و در یک شبانه روز گذشته این موشک پراکنی‌ها متوقف شده است”.

قبل از این نیز دولت افغانستان، پاکستان را به راکت‌پراکنی بر خاک این کشور متهم کرده بود.

پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان و منطقه، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور، ۲۲۵ میلیون دالر کمک به پاکستان را به حال تعلیق درآورد و فشارهای امریکا بر پاکستان افزایش یافت.

مقام‌های امریکایی بارها پاکستان را پناه‌گاه امن “تروریستان” عنوان کردند اما مقام‌های پاکستانی همواره این ادعاها را رد کرده‌اند.