جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مصادره شکست داعش توسط جمهوری اسلامی ایران

مصادره شکست داعش توسط جمهوری اسلامی ایران

رسانه‌های ایران گزارش دادند که یک افسر دیگر سپاه به نام سرهنگ علیرضا نظری، دو نیروی سپاه و یک بسیجی در درگیری‌های شهر البوکمال در شرق سوریه کشته شدند.

این در حالی است که حکومت ایران شکست‌های اخیر گروه داعش را به خود و هم‌پیمانانش نسبت داده و نقش تعیین‌کننده ائتلاف بین‌المللی در عقب‌نشینی‌ها و شکست‌های پی در پی این گروه افراطی در عراق و سوریه را کاملا انکار کرده است.

در همین حال خبرگزاری ایسنا گزارش داده که سرهنگ علیرضا نظری، افسر بازنشسته و فرمانده واحد توپخانه در تیپ “میرزا کوچک خان” در جریان درگیری‌های البوکمال سوریه کشته شده است. روز جمعه گذشته نیز یک افسر دیگر سپاه به نام سردار خیر الله صمدی در همان درگیرها جان باخت.

همچنین دو عضو دیگر سپاه، مهدی موحدنیا از سبزوار، عارف کاید از شهرستان دزفول و بابک نوری هریس از اعضای بسیج شهرستان رشت طی درگیری‌های روزهای گذشته در البوکمال کشته شدند.

دیروز یکشنبه در پی حملات نیروهای رژیم سوریه و متحدانش از سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی شیعه شهر البوکمال از کنترل داعش خارج شد.

در پی در دست گرفتن کنترل شهر البوکمال، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران کمپین پروپاگاندای گسترده‌ای را به راه انداخته و پیروزی علیه داعش را بطور کامل به نفع سپاه پاسداران و متحدانش مصادره، و نقش ائتلاف بین‌المللی در شکست دادن سازمان افراط‌گرای داعش را نادیده گرفتند.

در همین راستا قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که در لیست گروه‌های تروریستی بین‌المللی قرار دارد، در پیامی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر نظام حاکم بر ایران، اتمام عملیات آزادسازی البوکمال را پایان (داعش) توصیف کرده، آن را دست آورد “رهبری حکیمانه” خامنه‌ای و “جبهه مقاومت” متشکل از ارتش سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و سوریه و “مدافعین حرم” از دیگر کشورها نسبت داد.

این در حالی است که ایران از آغاز مداخله نظامی‌اش در سوریه، طبق آمار غیررسمی بیش از ۳۵۰۰ کشته داده که اکثریت آنان به جز شش کشته اخیر، در جنگ علیه گروه‌‌های اپوزسیون سوریه مخالف رژیم بشار اسد جان باخته‌اند.

رهبر حکومت ایران علی خامنه‌ای همواره با ستایش از نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان افغان و پاکستانی موسوم به مدافعین حرم که در سوریه در دفاع از رژیم بشار اسد کشته شده‌اند گفته که آنها با هدف «دفاع از اماکن مقدس شیعه و حفظ امنیت ملی ایران» جان باخته‌اند.