جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فائزه هاشمی درمصاحبه با روزنامه اعتماد: اگر علت مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی پیدا شود، وصیتنامه گمشده او نیز پیدا میشود!

فائزه هاشمی درمصاحبه با روزنامه اعتماد: اگر علت مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی پیدا شود، وصیتنامه گمشده او نیز پیدا میشود!

 

متن مصاحبه خانم فائزه هاشمی رفسنجانی با روزنامه اعتماد به شرح زیر است:

خبر تازه‌اي از وصيتنامه مرحوم هاشمي داريد؟

ما وصيتنامه جديدي پيدا نكرده‌ايم اما خود اين موضوع كه اصلا وصيتنامه‌اي وجود داشته يا نداشته، محل بحث است. اين اطمينان كامل وجود ندارد كه وصيتنامه‌اي نوشته شده باشد.

اما آقاي ياسر گفتند كه ما خبر داريم وصيتنامه‌اي نوشته‌اند.

شايد آنها در جريان باشند و من خبر ندارم. من اطلاعات جديد ندارم.

به نظر شما ممكن است كه چنين وصيتنامه‌اي نوشته نشده باشد؟

اين احتمال ضعيف است. معمولا افرادي كه با عقل و درايت عمل مي‌كنند وصيتنامه مي‌نويسند. اينكه بابا با آن سن و سال وصيتنامه ننوشته باشد از نظر ما عجيب است. نمي‌توانم صد درصد بگويم كه حتما وصيتنامه نوشته بود اما فكر مي‌كنم كه احتمال نوشتن وصيتنامه بيش از احتمال ننوشتن آن است.

مرحوم آيت‌الله هاشمي فرد اميني داشتند كه اگر وصيتنامه نوشته شده باشد، او با خبر باشد؟

خير. چنين كسي به ذهن ما نمي‌رسد. فكر نمي‌كنم بابا در مورد وصيتنامه فردي امين‌تر از خانواده و مامان داشته باشند.

چطور مي‌شود كه هم احتمال نوشته نشدن وصيتنامه عجيب باشد و هم مطئمن باشيد كه اگر وصيتنامه‌اي نوشته شده بود، خانواده در جريان بودند؟

شايد من در جريان نيستم كه بالاخره وصيتنامه‌اي نوشته شده يا خير. اما اصل ابهام از اينجا است كه حادثه فوت يكباره اتفاق افتاد. تا مدتي نيز درگير عزاداري بوديم و مساله وصيتنامه را پيگيري نكرديم. منزل در اختيار ما بود و مطلع بوديم كه وصيتنامه‌اي نيست اما مجمع و جاهاي ديگري كه محل كار بابا بود را نگشتيم. بنابراين وصيتنامه مي‌تواند در اين فاصله گم شده باشد. به خصوص اگر ابهام در نحوه فوت ايشان را بپذيرم… .

آيا گم شدن وصيتنامه و مبهم بودن علت فوت را در يك راستا مي‌دانيد؟

به صورت قطعي نمي‌توانم بگويم اما با توجه به حدسياتي كه در اين خصوص وجود دارد، مي‌توان اين دو موضوع را به يكديگر ربط داد. به هر حال ما در مورد علت مرگ نيز به صورت قطعي نمي‌توانيم اظهارنظر كنيم و همه‌چيز مبهم و ناشي از حدسيات است.

به نظر شما اگر ابهام در مورد علت مرگ رفع شود، وصيتنامه نيز پيدا خواهد شد؟

پيدا نمي‌شود اما مي‌توان فهميد كه كجاست. اگر كسي وصيتنامه را برداشته باشد به ما نمي‌گويد اما شايد بتوان فهميد كه وصيتنامه كجاست. آن وقت مي‌توان با قطعيت بيشتري صحبت كرد.

به نظر شما اين وصيتنامه حاوي چه نكاتي بوده است كه موجب شده الان در دسترس نباشد؟

ما نمي‌دانيم كه حتما نكات خاصي در كار بوده است يا خير. ممكن است اين وصيتنامه به موضوع خاصي اشاره نداشته باشد. اگر فرض گم شدن يا برداشته شدن وصيتنامه را‌ پذيريم باز هم ممكن است كه آن افراد فكر كرده باشند وصيتنامه حاوي نكات مهمي بوده است. من اولا نمي‌توانم با قطعيت بگويم كه وصيتنامه‌اي نوشته شده است. دوما با قطعيت نمي‌توانم بگويم كه حتما اسرار و نكات مهمي در آن درج شده است. اما ممكن است عده‌اي فكر كرده‌اند اين وصيتنامه حاوي اسراري است و رفتند سراغ آن. الان هم نمي‌توانند دوباره وصيتنامه را برگردانند.

ولي گويا آقا ياسر، برادر شما اطلاع بيشتري دارند و گفته‌اند كه از نوشته شدن وصيتنامه خبر دارند.

نه، من خبر ندارم. پس بايد آخر هفته كه همديگر را ديديم سوال كنم و ببينم كه موضوع چيست.