جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یاران احمدی‌نژاد موقتا به بست نشینی در حرم عبدالعظیم پایان دادند

یاران احمدی‌نژاد موقتا به بست نشینی در حرم عبدالعظیم پایان دادند

 

حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله جزء خراسانی، سه تن از مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، روز یکشنبه ۲۸ آبان، اعلام کردند موقتا به بست نشینی در حرم عبدالعظیم در شهرری پایان میدهند.

به گزارش وبسایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، آقایان بقایی، جوانفکر و خراسانی در بیانیه مشترکی بااشاره به لزوم «اهمیت حفظ حرمت» حرم عبدالعظیم نوشتند به دلیل آنکه «عمیقا نگران هتک حیثیت» مردم و زایران حرم‌ از سوی «عناصر جاهل، هتاک و برخوردار از یک حاشیه امن و مصون از هرگونه پیگرد» هستند، تصمیم گرفتند تا «فراهم شدن شرایط مقتضی»، بست نشینی در این مکان را به طور موقت متوقف کنند.

متن اطلاعیه منتشر شده توسط یاران محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود خدا بر مردم عزیز و سرفراز ایران و همه آزادیخواهان، عدالت طلبان و موحدان

أ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‌ تَقْوى‌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‌ شَفا جُرُفٍ هارٍ فَانْهارَ بِهِ فِي نارِ جَهَنَّمَ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (توبه 109)

آيا كسى‌كه بنيان كار خود را بر پايه‌ى تقوا و رضاى الهى قرار داده بهتر است، يا كسى‌كه بنيان كار خويش را بر لبه‌ى پرتگاهى سست و فروريختنى نهاده كه او را در آتشِ دوزخ مى‌اندازد؟ خداوند هیچ قوم ستمگری را هدايت نمى‌كند.

با بسته شدن همه راههای ممکن برای تظلم خواهی و رفع ظلم و بی عدالتی، به حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که زیارتش با زیارت مضجع شریف امام حسین (ع) برابر دانسته شده است، پناه آوردیم تا با استغاثه و توسل ، آن حضرت را واسطه ای برای گره گشایی از ظلم بزرگی قرار دهیم که دستگاه قضایی علیه دولت قبل و برخی از خادمان مردم و همکاران رئیس جمهور محترم سابق طراحی و اعمال کرده است.

در دومین شب از التجاء به سید الکریم ، متولیان حرم به صورت شفاهی خواستار پایان یافتن بست نشینی شدند و این درحالی بود که همزمان یک گروه از افراد لباس شخصی که از قبل سازماندهی شده بودند ، در بیرون از حرم به میهمانان حضرت جسارت روا داشتند.

شنبه شب گذشته، یعنی در چهارمین شب بست نشینی، معاون تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با ارسال نامه ای نسبت به احتمال وقوع برخوردهای فیزیکی از سوی برخی افراد فرصت طلب برای هتک حرمت حرم مطهر هشدار داد و با شانه خالی کردن از مسئولیت تولیت حرم ، عواقب ناشی از هرگونه حادثه احتمالی را نیز متوجه بست نشینان دانست.

اندکی پس از آن ، قرار ملاقات با مقام مزبور در دفتر کار ایشان واقع در حرم مطهر گذاشته شد که در میانه دیدار ، یک گروه سازماندهی شده از افراد لباس شخصی ، ضمن فیلمبرداری از مردم و کسانی که پیش از این مراتب حمایت خود را از درخواست بست نشینان اعلام کرده بودند، آنان را مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند که در نتیجه آن یکی از آنان مجروح گردید.

این رفتار غیرانسانی به روشنی از یک توطئه از پیش طراحی شده حکایت می کند و نشان می دهد که مهاجمان از هتک حرمت به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی و امام زاده حمزه و امام زاده طاهر (علیهم السلام) و جسارت به میهمانان پناه آورده به این اماکن شریف هیچ ابایی ندارند.

از آنجا که حفظ حرمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و دو امام زاده مطهر دیگر ، برای ما یک امر بسیار مهم و ضروری است و عمیقا نگران هتک حیثیت مردم و زایران حرم مطهر آن حضرت از سوی عناصر جاهل، هتاک و برخوردار از یک حاشیه امن و مصون از هرگونه پیگرد هستیم، تصمیم بر آن گرفتیم تا فراهم شدن شرایط مقتضی، بست نشینی در این مکان شریف را به طور موقت متوقف نماییم.

با اغتنام این فرصت، از همه عزیزانی که با حضور فراگیر و متعهدانه خود، ما را در این حرکت تظلم خواهانه مورد حمایت قرار دادند ، صمیمانه قدردانی می کنیم.

امیدواریم تا در گستره لطف و رحمت همیشه جاری خداوند متعال، راهی برای خاتمه یافتن روند ظلم و ستم دستگاه قضایی بر علیه مردم و بالاخص دولت قبل و خادمان مردم گشوده شود.(ان شاء الله)

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حمید بقایی
علی اکبر جوانفکر
حبیب الله جزء خراسانی