سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ولایتی:‌ آقای ماکرون چه کاره است که در امور ایران دخالت می کند، توان موشکی ما به رئیس‌جمهور فرانسه ربطی ندارد!

ولایتی:‌ آقای ماکرون چه کاره است که در امور ایران دخالت می کند، توان موشکی ما به رئیس‌جمهور فرانسه ربطی ندارد!

علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امور بین الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره برنامه موشکی رژیم جمهور اسلامی ایران واکنش نشان داد و گفت:‌ ما که برای دفاع‌ از خود از دیگران اجازه نمی‌گیریم که حالا موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم و آن آقا به ما بگوید چند کیلومتر مثلاً برد موشک باشد، چند کیلومتر نباشد، به ایشان چه ربطی دارد.

مشاور رهبر نظام در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این موضوع به آقای مکرون چه ربطی دارد؟ وی اصلا چه کاره است که دخالت می کند؟ اگر می خواهد رابطه ایران و فرانسه، رابطه ای رو به رشد باشد سعی کند در این نوع امور دخالت نکند زیرا این خلاف مصالح ملی فرانسه هم است.

ولایتی بار دیگر خطاب به مکرون تاکید کرد: آقای مکرون این جمله را از بنده به عنوان شهروندی ایرانی بشنود و بپذیرد که اگر به این امور وارد شود پاسخ ما حتما منفی است و حتی یک درصد هم احتمال ندارد که به خواستی که دخالت در امور داخلی ماست، پاسخ مثبت بدهیم.