جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اردوغان: یگان‌های مدافع خلق کرد را باید از«عفرین» بیرون راند

اردوغان: یگان‌های مدافع خلق کرد را باید از«عفرین» بیرون راند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه 17 نوامبر 2017 گفت، باید منطقه «عفرین» را از وجود “یگان‌های مدافع خلق کرد”، پاکسازی کرد.

اردوغان گفت: «نیروهای ترکیه به عنوان نیروی حافظ نظم در نقاطی در استان ادلب حضور خواهند داشت». رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «ما ناچاریم در آنجا حضوری فعال داشته باشیم. اگر ما در آنجا به عنوان نیروی حاکم حضور نیابیم گروه‌های تروریستی مختلف آنجا را اشغال خواهند کرد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ازدوغان با انتقاد از همکاری آمریکا با گروه‌های مسلح کُرد در سوریه “به بهانه مبارزه با داعش” گفت: «عدم پایبندی آمریکا به بخش عظیمی از وعده‌هایش که از زمان آغاز بحران سوریه داده بود، باعث ناامیدی ما شده است. اکنون نمی‌خواهیم در عفرین نیز فریب این وعده‌ها را بخوریم».

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «بسیاری از مشکلاتی را که می‌توانستیم در راستای روابط با متحد خود به راحتی حل‌ کنیم، توسط آمریکا به بن‌بست رسیده‌اند. در رقه، منبج و دیر الزور نیز چنین شده است».

رئيس‌جمهوری ترکیه همچنین تصریح کرد: «پرونده‌های مربوط به گروه «فتو» رسیدگی می شوند. عملیات‌ و تحقیقات علیه این گروه تا نابودی آخرین “تروریست” یا تسلیم شدن آنها ادامه خواهد یافت».

اردوغان در رابطه با نشست سه جانبه رؤسای جمهوری سه کشور ترکیه، ایران و روسیه برای بررسی بحران سوریه در شهر سوچی گفت: «دلیل اصلی این نشست مسئله ادلب است. می‌خواهیم آتش‌بس را در مناطق بدون درگیری بیشتر پایدار کنیم».