جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یاران محمود احمدی‌نژاد خواهان دخالت رهبر نظام در رسیدگی به اتهامات «مطرح شده از سوی صادق لاریجانی» علیه خود شدند

یاران محمود احمدی‌نژاد خواهان دخالت رهبر نظام در رسیدگی به اتهامات «مطرح شده از سوی صادق لاریجانی» علیه خود شدند

سه تن از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که در آرامگاه شاه عبدالعظیم در شهر ری در جنوب تهران “بست” نشسته‌اند، از رهبر نظام خواسته‌اند تا محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را مامور رسیدگی به ادعاها و اتهامات «مطرح شده از سوی صادق لاریجانی» علیه آنها کند.

حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور پیشین ایران همراه با علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد و حبیب الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری دولت وقت در این آرامگاه دست به تحصن و بست‌نشینی زده‌اند.

آنها در اطلاعیه‌ای از صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه که منصوب رهبر نظام است به شدت انتقاد کرده و گفته‌اند آقای لاریجانی از سال ۱۳۹۰ برای “تضعیف و تخریب” دولت آقای احمدی‌نژاد و برآورده کردن خواسته شیمون پرز “ملعون” یعنی “بدنام” کردن “دکتر احمدی‌نژاد و دولت دهم” تلاش می‌کند و بر این “منش غیرانسانی و مشی ظالمانه” اصرار دارد.

دلیل حضور این سه تن از یاران نزدیک دکتر احمدی نژاد در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، اعتراض به “رفتار دستگاه قضایی” اعلام شده است. آقای بقایی اخیرا از حضور در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود سر باز زد.

این سه نفر در اطلاعیه خود گفته‌اند که به دنبال “اصرار و پیشنهاد شماری زیادی از مردم” از رهبر ایران درخواست می‌کنند تا “در صورت صلاحدید” آقای هاشمی شاهرودی را مامور رسیدگی به همه ادعاها و اتهامات مطرح شده “علیه اینجانبان و دولت قبل” کنند.

حمید بقایی، علی اکبر جوانفکر و حبیب الله جزء خراسانی گفته‌اند در صورتی که این اتهامات درست باشند، درخواست “اشد مجازات” برای خود را دارند اما اگر این اتهامات نادرست هستند، خواهان “رفع ظلم از ما و همه کسانی هستند که هدف ظلم و بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند” و افزوده‌اند در آن صورت باید “اقدام مقتضی” یعنی “برکناری همه عوامل مقصر و موثر در ظلم” صورت گیرد.

آقای بقایی و آقای احمدی‌نژاد بارها از عملکرد قوه قضائیه ایران و صادق آملی لاریجانی، رئیس این قوه به شدت انتقاد کرده‌اند. آنها مقام‌های قضایی ایران را به برخورد سیاسی با خود متهم کرده اند.