چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بحرین یک هسته تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران ایران را کشف و متلاشی کرد

بحرین یک هسته تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران ایران را کشف و متلاشی کرد

نیروهای امنیتی بحرین یکی از عاملان حمله تروریستی ماه پیش به یک خودروی پلیس را دستگیر و اعلام کردند عاملان این حمله عضو یک گروه تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران ایران هستند. مقامات منامه همچنین اعلام کردند که تعدادی از تروریست‌های تحت تعقیب در ایران حضور دارند.

وزارت کشور پادشاهی بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “در چارچوب تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ امنیت کشور، یکی از نیروهای تروریست خطرناک دستگیر و شریکش به ایران گریخت.

[این دو نفر] در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ در یک عملیات تروریستی به یک اتوبوس پلیس حمله کرده و موجب شهادت یک نیروی پلیس به نام سلمان انجم و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شدند. این دو نفر در چارچوب یک گروه تروریستی اقدام کرده که یک سلسله عملیات تروریستی برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و اجرا کردند. این افراد با عوامل تروریستی فراری که در ایران حضور داشته و روابط مستحکمی با سپاه پاسداران ایرانی دارند، در ارتباط بودند.

متلاشی کردن این گروه که عبارت از یک هسته است، توانست یک برنامه بزرگ با قصد هدف قرار دادن شخصیت‌های بحرینی و سه منطقه عبور لوله‌های نفتی کشور، ناکام کند.

اعضای این گروه عملیات شناسایی و آماده‌سازی بمب‌های انفجاری برای استفاده در این برنامه تروریستی را انجام داده‌اند. اعضای این گروه تروریستی آموزش‌های فشرده‌ای در پادگان‌های سپاه پاسداران برای آموختن ساخت و استفاده از مواد منفجره و اسحله را گذرانده‌اند و علاوه بر آن حمایت مالی و لوجستیکی مورد نیاز را از طریق عناصر تروریستی فراری که در ایران حضور دارند، دریافت کرده‌اند. اعضای این گروه در اکتبر ۲۰۱۱ به سوریه و از آنجا به ایران سفر کردند، بدون اینکه این سفر در گذرنامه‌هایشان ثبت شود. آنها همچنین در ژوئیه ۲۰۱۷ مجددا به ایران سفر کرده بودند.»