جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سعد الحریری: حالم خوب است و طی دو روز آینده به لبنان باز خواهم گشت

سعد الحریری: حالم خوب است و طی دو روز آینده به لبنان باز خواهم گشت

سعد الحریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان، سه‌شنبه 14 نوامبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، با تاکید بر این‌که حالش «خوب» است، اعلام کرد که ظرف دو روز آینده به لبنان باز خواهد گشت.

الحریری در توئیت خود نوشته است: «ای مردم، من حالم بسیار خوب است، به امید خدا طی دو روز آینده باز خواهم گشت، بگذارید آرام شویم، خانواده من در کشورشان پادشاهی عربی سعودی، پادشاهی خیر، حضور دارند».

با این توئیت، الحریری به تماس با لبنان‌ها از راه توئیتر بازگشت. بدین ترتیب، بر برخی شایعه‌های منتشر شده به خاطر دور شدن چند روزه‌اش از رسانه‌ها پس از اعلام استعفا، خط بطلان کشید. او در پیام استعفای خود که آن را شنبه 4 نوامبر قرائت کرد، به دخالت‌های ایران اعتراض کرد و گفت که طرحی برای ترورش وجود دارد.

الحریری با این توئیت، تاریخ بازگشتش به لبنان را هم اعلام کرد. او روز یکشنبه 12 نوامبر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری المستقبل، گفته بود که «به زودی به لبنان باز خواهم گشت».

الحریری در این مصاحبه تلویزیونی گفته بود که سیاست‌های منطقه‌ای ایران، تهدیدی برای لبنان است و استعفایش برای صیانت از منافع لبنان بود. او تاکید کرد که در حال بررسی تدابیر امنیتی است تا ظرف چند روز آینده، به لبنان باز گردد.

الحریری افزود: «به لبنان باز خواهم گشت و برپایه قانون اساسی، استعفایم را پی‌گیری خواهم کرد». او دلیل استعفای خود را «ایجاد شوک مثبت» اعلام کرد.