جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » وخامت حال علیرضا گلی‌پور در پی ادامه اعتصاب غذا در زندان

وخامت حال علیرضا گلی‌پور در پی ادامه اعتصاب غذا در زندان

آزیتا قره‌بیگلو وکیل علیرضا گلی‌پور، زندانی امنیتی می‌گوید موکلش همچنان به اعتصاب غذای اعتراضی خود ادامه می‌دهد و حال او خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آزیتا قره‌بیگلو چهارشنبه ۳ آبان درباره وضعیت موکل خود گفت: «من امروز ملاقاتش کردم حالش خوب نیست همچنان در اعتصاب غذا است و دیروز هم متأسفانه بر اثر فشار روحی تشنج کرد و قاضی صلواتی هنوز پرونده را بلاتکلیف گذاشته است.»

علیرضا گلی‌پور از روز ۲۰ مهرماه در اعتراض به بی‌اعتنایی مسئولان زندان به نظر پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر، دست به اعتصاب غذا زده است.

به‌گفته وکیل او، علیرضا گلی‌پور از مشکلات جسمانی زیادی از جمله مشکل قلب، کبد و در حال حاضر خونریزی داخلی رنج می‌برند و به همین دلیل عدم تحمل کیفر گلی‌پور توسط پزشکی قانونی تأیید و به دادستانی ارسال شده است.

علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان، در ۱۱ مهرماه ۱۳۹۱ به اتهام خروج اطلاعات محرمانه وزارت ارتباطات و قرارگاه‌های سپاه و وزارت اطلاعات و فسادهای اخلاقی و اقتصادی مسئولان نظام به اتهام جاسوسی به نفع کشور آمریکا و سازمان مجاهدین خلق توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و اطلاعات نیروی انتظامی (ناجا) بازداشت شد و بارها تحت بازجویی قرار گرفت و در نهایت پرونده او به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب ارسال شد.

او در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۵ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در مجموع به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۶۴ ضربه شلاق محکوم شد.

گلی‌پور که ۳۱ سال سن دارد پیش از این در رویدادهای سال ۸۸ نیز بازداشت شده بود.

او یک بار نیز خردادماه سال گذشته در اعتراض به ارسال غیرقانونی پرونده خود به دیوان عالی کشور دست به اعتصاب غذا و اعتصاب دارو زد.